فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد:

حاج قاسم در جبهه نظامی و دیپلماسی همه راهبردهای مدنظر جمهوری اسلامی ایران را محقق کرد

سردار حکمتیان گفت: حاج قاسم نه تنها یک فرمانده عالی رتبه نظامی بود بلکه یک دیپلمات بسیار فعال بود که عرصه جهانی را خوب می شناخت و پیچیدگی ها منطقه را می دانست و تسلط و اشراف اطلاعاتی کاملی برمسایل داشت و توانست در جبهه نظامی و دیپلماسی همه راهبردهای مدنظر جمهوری اسلامی ایران را محقق سازد.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۳۸
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار حسن حکمتیان در گفت و گو با خبرنگار بسیج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای انتقلاب اسلامی، افزود: در سفری که به استان کرمان داشتیم قبر این شهید والامقام را زیارت کردیم و با سردار معروفی فرمانده سابق سپاه کرمان دیداری داشتیم و از ایشان سوال کردم شما که با حاج قاسم بیشتر ارتباط داشتید و بخشی از عمر خود را با ایشان گذراندید، ورد زبان حاج قاسم چه بود، که سردار معروفی در پاسخ گفت: سه نکته را حاج قاسم بسیار مدنظر داشتند و اهمیت می دادند؛ اول اینکه می گفت خدایا مرا آنقدر مشغول کن که فکر گناه  به سرم نیفتد.

سردار حکمتیان ابراز داشت: هر چقدر انسان گرفتار کارهای روزانه و فوق برنامه باشد و انسانی که مجاهد فی سبیل الله است و خودش را سرباز ولایت و خادم مردم می داند انقلابی،جهادی و شبانه روزی توام با سختی و مشقت کار می کند و وقتی مشغول خدمت به مردم و دفاع از سرزمین باشی زمانی برای فکر کردن به گناه وجود ندارد و حاج قاسم اینگونه بود.

فرمانده تیپ 48 فتح افزود:دومین موضوعی که حاج قاسم به آن اهمیت می داد این بود که از خدا یاری و کمک می خواست تا بتواند از حریم حرم های اهل بیت دفاع کند.

حکمتیان ادامه داد:سومین موضوعی که برای حاج قاسم اهمییت داشت و از خداوند طلب کمک و یاری می خواستند دفاع از انقلاب اسلامی بود زیرا انقلاب اسلامی را خیمه گاه اهل بیت عصمت و طهارت می دانستند.

وی ابراز داشت: به فرموده مقام معظم رهبری اسلام پشت ابرهای جاهلیت مدرن مخفی شده بود، بر پیکره آن تازیانه میزدند و در کنج مساجد بود و امکان حضور در بستر جامعه را نداشت. تا اینکه امام خمینی ره در ردای پیامبر آمد و بعد از ۱۴۰۰ سال یک حکومت اسلامی را یک بار دیگر پایه گذاری کردند و قطار پرافتخار این انقلاب را به حرکت در آورد و یک نقطه عطفی در تاریخ بشریت بوجود آوردند و هندسه جهان را تغییر دادند و این انقلاب به ثمر نشست و ملت ایران از ظلمات جهل به وادی نور هدایت شد و از غل و زنجیر رهایی پیدا کردیم و یک ملت مستقل و آزاده در جهان ندای آزادگی سردادیم. حاج قاسم از خداوند می خواست تا بتواند از این انقلاب دفاع کند.

این فرمانده نظامی تصریح کرد: باور ما بر این است که این مکتب و نظام و انقلاب متعلق به امام حسین علیه السلام و اهل بیت است و حاج  قاسم در این راه از هیچ کوششی دریغ نکردند تا بدن مطهرش قطعه قطعه شد و به شهادت رسید.

سردار حکمتیان گفت: حاج قاسم ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور را بنیان نهاد و امروز خدمات ماندگاری در عراق و سوریه انجام شده است. صحن حضرت زهرا (س) با ۲۲۰ هزار متر مربع ساخته و به ضریح امیرالمومنین ع وصل شده است و یا صحن حضرت زینب (س) به حرم امام حسین (ع) وصل شده است و این موارد همه به برکت  تلاش های حاج قاسم اتفاق افتاد.

فرمانده تیپ 48 فتح بیان کرد:در سیر زندگی حاج قاسم مشکلات و تنگناهای زیادی وجود داشته است و در نوجوانی و حتی عنفوان جوانی تمام تلاش خود را می کرد تا به خانواده کمک کند و تعصب و غیرت را داشت که خانواده اش را یاری کند.

وی گفت: شهید سلیمانی در بحبوحه انقلاب وارد صحنه شد و ارتباطش با روحانیت بر قرار می شود و به کارزار انقلاب می پردازد.علیرغم اینکه شرایط شغلی مناسبی نیز برای ایشان فراهم بود اما لباس رزم و جهاد می پوشد و پادگان آموزشی به آموزش رزمندگان می پردازد و پس از آموزش آنها خودش نیز همراه آنها به جبهه می رود. شرایط در جبهه‌های جنگ سخت و دشوار بود و دشمن با همراهی ۳۶ کشور به جغرافیای ایران اسلامی حمله کرد و بخشی از سرزمین ما را تصرف کرد و عزیزان ما را به شهادت رساند و یا به اسارت گرفته بود و با روح و روان مردم بازی می کرد.

سردار حکمتیان ابراز داشت: از جای جای کشور مردم فوج فوج به مناطق عملیاتی اعزام می شدند و از استان دلاورخیز کرمان هم لشکر ۴۱ ثارالله ماموریت پیدا کرد تا با همراهی سایر لشکرها با دشمن مقابله کند و سردار سلیمانی در کنار شهید باکری، شهید همت ،شهید کاظمی و سایر فرماندهان در این عرصه انتخاب شدند و فرماندهی این لشکر را بعهده گرفتند.

وی گفت: شهیدسلیمانی در عملیات مهمی از جمله والفجر جزو یگان های خط شکن بود و عملیات والفجر هشت، کربلای چهار و پنج از جمله عملیات هایی بود که این عزیزان در آن شرکت داشتند.

سردار حکمتیان تاکید کرد: آنچه ما را پیروز میدان جنگ کرد در وهله اول تدابیر و رهبری امام به عنوان فرمانده کل قوا و همچنین همدلی بین آحاد مردم بود. دومین عامل نیروی انسانی کارآمد مردمی شجاع بود و رزمندگان ما آنچه در توان داشتند با اخلاص پای کار آوردند. سومین عامل ابتکارات فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس بود و اگر تمامی فرماندهان جمع شوند نمی توانند نقطه کور و ایرادی را از عملیات والفجر هشت داشته باشند. چهارمین عامل شیوه جنگیدن بود و فرماندهان ما کسانی مثل حاج قاسم بودند که خود پیش قراول رزمندگان حرکت می کردند.

ویژگی های شخصیت حاج قاسم

وی به ویژگی های شخصیتی حاج قاسم پرداخت و گفت: این سردار سپاه اسلام شخصیت خود را از دفاع مقدس گرفتند و ولایمتداری از اصول ایشان بود و خود را سرباز ولایت معرفی می کرد. آنچه از حاج قاسم می دانیم ارتباط ایشان با خداوند بود و اعتقادی که به حقیقت و ایمانی که به هدف خود داشتند. حاج قاسم می گفتند تا انسان شهید نباشد شهید نمی شود و ایشان شایسته شهادت بودند.

فرمانده تیپ 48 فتح ابراز داشت: حاج قاسم همه دانش های نظامی را کسب نمود و وقتی وارد مسیر دفاع مقدس شد معلومات زیادی را به عنوان یک فرمانده در اشکال و رسته های مختلف نظامی جمع آوری کرد و این داشته های خود را به میدان آورد و در عرصه جهانی حرف برای گفتن داشت و راهبردی عمل می کرد.

میدان داری حاج قاسم در شرق کشور

سردار حکمتیان افزود: بعد از دفاع مقدس حاج قاسم به شهر کرمان برگشتند و به شهدای عزیز و همرزمش فکر می کرد اما این پایان کار نبود و دشمن در سایر عرصه علیه ایران اسلامی وارد جنگ شد و اکنون نیز ادامه دارد. چون دشمن به دنبال تغییر شیوه درگیری بود بعد از برگشت از جنگ و اینکه مناطق مرزی ما امنیت پایدار نداشتند و باید امنیت را برقرار می کردیم چون گروهک های تروریستی مثل پ ک ک، پژاک، جیش الظلم، الاهوازیه و ... که الان داریم در آن زمان نیز در سطح کمتری وجود داشتند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قاچاقچیان مواد مخدر، سوداگران مرگ و اخلال گران اقتصادی به اقتصاد و تولید ضربه می زدند و ضمن ایجاد ناامنی شرایطی را بوجود می آوردند تا نتوانیم در استان های مرزی سرمایه گذاری خوبی انجام دهیم. حاج قاسم از همان ابتدا مسئولیت قرارگاه شرق کشور رابعهده گرفتند و تلاش کردند از ظرفیت خود مردم همراه با عطوفت و مهربانی و اقتداری که داشتند در بحث تامین امنیت استفاده کند و هنوز مردم ما لذت آن امنیت را لمس می کنند.

سردار حکمتیان بیان کرد: در همه برهه ها هر جا که نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز پیدا کرد مردم در صحنه حاضر هستند و این کار را فرماندهان ما انجام دادند زیرا بر دلها حکومت می کردند. حاج قاسم وقتی فرمانده سپاه قدس بود در سیل خوزستان به یاری مردم شتافت و در حوزه محرومیت زدایی و سازندگی و هر جایی که نیاز بود به مردم کمک می کرد.

مبارزه حاج قاسم با گروه های تکفیری و داعش

فرمانده تیپ 48 فتح  ابراز داشت: شهیدسلیمانی ماموریت پیدا کردند که مسئولیت سپاه قدس را به عهده بگیرد و دشمن توطئه دیگری را با ظهور داعش بوجود آورد و بخشی از عراق و سوریه را گرفت. رهبر معظم انقلاب فرمان صادر کردند و حاج قاسم فرماندهی سپاه قدس و میدان را عهده دار شد و گروه های حیدریون، علویون، فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی، نیروهای وطنی، حزب الله و انصارلله زیر چتر حاج قاسم قرار گرفتند.

وی افزود: دشمنان می خواستند اسلام و ام القرای جهان را سرنگون کنند به همین خاطر داعش را بوجود آوردند و با وحشیگری درصدد تخریب حرم اهل بیت بودند و به جنایت می پرداختند. تلاش می کردند نماد اسلام و قرآن را از روی زمین بردارند اما حاج قاسم با همراهی جوانان منطقه در مقابل آنها ایستاد.

سردار حکمتیان ابراز داشت: حاج قاسم و همرزمانش امنیت پایدار را بوجود آورد و دولت قانونی سوریه را تثبیت کردند. و عراق که نماد مقاومت بود نیز ماند. حاج قاسم نه تنها یک فرمانده عالی رتبه نظامی بود بلکه یک دیپلمات بسیار فعال بود که عرصه جهانی را خوب می شناخت و پیچیدگی ها منطقه را می دانست و تسلط و اشراف اطلاعاتی کاملی برمسایل داشت و توانست در جبهه نظامی و دیپلماسی همه راهبردهای مدنظر جمهوری اسلامی ایران را محقق سازد.

با شهادت حاج قاسم تا سالهای متمادی نظام جمهوری اسلامی بیمه شد

وی بیان کرد: همه خدماتی که حاج قاسم قبل از شهادت انجام داد و آن موقع توانست از تمامیت ارضی و حریم حرم ها دفاع کنند با شهادتش یک بار دیگر نظام و آرمان های انقلاب را تثبیت کردند.

فرمانده تیپ 48 فتح در پایان گفت: اگر همه مسئولان کشور تلاش می کردند تا یک تجمعی مانند تشییع پیکر شهید سلیمانی را برگزار کنند شاید بسیار مشکل بود اما وقتی پیکر حاج قاسم در عراق و ایران آمد همدلی و اجتماع گسترده بوجود آمد که در دنیا کم نظیر بود. با شهادت حاج قاسم تا سالهای متمادی نظام جمهوری اسلامی بیمه شد و امروز سردار دلها سمبل مقاومت،آزادگی و مردانگی است و همه آزادی خواهان جهان به ایشان افتخار می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار