خبرهای داغ:
گردان ۱۰۹حضرت امام حسین (علیه السلام) :

کاشت نهال بمناسبت روز درخت کاری، هر نهال به نام یک شهید

به مناسبت روز درختکاری برنامه کاشت نهال توسط نیروهای بسیجی و پایوران گردان ۱۰۹حضرت امام حسین (علیه السلام) در محل گردان انجام شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۵۹۹
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگذاری بسیج از لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (علیه السلام)،  به مناسبت روز درختکاری برنامه کاشت نهال توسط نیروهای بسیجی و پایوران گردان ۱۰۹حضرت امام حسین (علیه السلام) در محل گردان انجام شد.

فرمانده گردان ۱۰۹ امام حسین علیه السلام گفت  مقام معظم رهبری در مورد درختکاری فرمودند:  توصیه متخصصان و کارشناسان این است که علاوه بر کاشت درخت‌های میوه‌دار باید درختان جنگلی و درختانی که چوب‌ آنها دارای اهمیت است نیز کاشته شوند زیرا تجارت چوب در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی دارد.

این فرمانده گردان در ادامه افزود: کاشت هر نهال به نام یک شهید علاوه  بر ایجاد فضایی سبز باعث تقویت فضای حیاتی کشور نیز می شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هر ساله در این روز به شکل نمادین نهالی را می‌کارند تا به عنوان پدر امت، آحاد مردم را به کاشت و نگهداشت درختان فراخوانند و یادآور شوند که «ما از مردم خواهش می‌کنیم که درخت را پاس بدارند و فضای سبز را اهمّیّت بدهند.

این فرمانده در پایان گفت: کاشت یک درخت صدقه است که برای آیندگان باقی می ماند و مثمر ثمر است و باید این رویه فرهنگ سازی شود که هر خانواده در کنار درب منزل یک درخت بکارد که مایه سرسبزی و نشاط بیشتر شود.

این فرمانده در پایان ؛ از ادامه و کاشت نهال و درخت در مناطقی فضای سبز کم و پوشش گیاهی تأکید کردند، و اشاره کردند که با همکاری گروه های جهادی شاهد این باشیم که مناطقی که از نداشتن پوشش گیاهی و فضای سبز دچار مشکل باشند درخت لازم کاشته و شاهد فضای سبز و پوشش گیاهی خوبی در مناطق روستایی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار