فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

کارکردهای اجتماعی مساجد باید احیا شود

سردار محسن کریمی با بیان اینکه مساجد کارکردهای اجتماعی زیادی دارد، گفت: این مرکز دینی کارکردهای گوناگونی در حوزه اجتماعی و گره گشایی مشکلات مردم دارد که باید احیا شود.
کد خبر: ۹۵۰۲۴۷۳
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در همایش معتمدین، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان فراهان با اشاره به کارکردهای مساجد در حوزه اجتماعی و گره گشایی مشکلات جامعه، گفت: همان طور که امام خمینی(ره) تاکید داشتند، انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردم مستحکم و استوار خواهد ماند و با دولت اسلامی به تمدن اسلامی خواهیم رسید.
وی با بیان اینکه مردم ایران جهادهای مختلفی را در چهل سال اخیر پشت سر گذاشته اند؛ افزود: ملت ایران با معنویت و توسل از فتنه های ابتدای انقلاب، مانند جنگ هشت ساله نابرابر، سربلند بیرون آمدند؛ مردم عزیز ما کارشان را به خوبی انجام داده اند و شهدای ما گواه این امر هستند.
سردار کریمی با اشاره به این که در جهاد سازندگی و جهاد علوم پزشکی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته ایم؛ ادامه داد: در‌ مقابل تهاجمات فرهنگی مردم ما هستند که کانون خانواده را هنوز حفظ کرده اند، نقش مردم در همه مسائل پر رنگ است.
سردار کریمی با تاکید بر این که ایران پایگاه اسلامی است، گفت: حضرت امام (ره) اسلام را احیا کرد و دعوت انقلاب اسلامی مختص ایران نیست؛ شاهد هستیم که در بسیاری از کشورها انقلاب هایی صورت می گیرد که سرمنشا همه ی آن ها الهام‌ گرفته از انقلاب سال ۵۷ است.
وی افزود: آنچه که بزرگان انقلاب ما از دین درک کردند و نسخه و راهنما را مشخص کردند؛ باید الگوی کار خود قرار دهیم در غیر این صورت ضربه می خوریم؛ کار امام راحل بیدار سازی جوانان ستم دیده بود، این معنویت بود که ما را در جنگ هشت ساله استوار ساخت؛ در صورتی که دشمن از لحاظ ادوات مختلف جنگی نسبت به ما برتری داشت.
سردار کریمی بیان کرد: مسجد به عنوان سنگر جوانان انقلابی؛ مکانی است که شروع همه ی ترقی های کشور از آنجا بود و اکنون در جهاد تبیین نقش اساسی در جامعه دارد.
فرمانده سپاه روح الله با ابراز تاسف از توجه اندک به این خواستگاه مردمی گفت: مسجد به عنوان خواستگاه مردمی باید احیا گردد.
وی با اشاره به وضعیت معیشتی و سیاست های اقتصادی گفت: مردم توجه داشته باشند، دولت به تنهایی و بدون کمک مردم نمی تواند رشد تولید و مهار تورمی که مقام معظم رهبری شعار سال قرار دادند را محقق بسازد.
سردار کریمی با اشاره به نقش مهم مساجد در مبارزه با کرونا بیان کرد: در بحث بیماری منحوس کرونا عمده مشکلات ما توسط محور مسجد انجام شد؛ در مساجد ظرفیت های مختلفی وجود دارد که در جامعه مشکلاتی از قبیل ازدواج، طلاق، کمک به نیازمندان و رونق اقتصادی و حل مسئله اعتیاد را می تواند در داخل خود حل کند.

فرمانده سپاه روح الله توفیق خدمت در مسجد را بسیار ارزشمند دانست و گفت: امامان جماعت و هیات امنا که توفیق خدمت در مساجد به آنها داده شده است باید قدر جایگاه خود را بدانند و از این فرصت به خوبی بهره ببرند.

گفتنی است در پایان این مراسم از ارکان و بزرگان برجسته مساجد شهرستان فراهان تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار