خبرهای داغ:

آموزش ۵۰۰ نفر از بسیجیان متخصص در راستای ارتقا بهره وری محصولات کشاورزی و دامی

در قالب برنامه ارتقا بهره وری محصولات کشاورزی راهبردی و دامی ۵۰۰ نفر از مهندسین کشاورزی بسیجی و دامپزشکان و مهندسان علوم دامی کارگاه آموزشی در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۷۷۹۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز؛ طرفی علوی، مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه سازمان بسیج جامعه کشاورزی به عنوان دبیر قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی خوزستان متولی برنامه های علمی مربوط به کشاورزی است گفت: از ظرفیت عظیم دانش آموختگان رشته های کشاورزی منابع طبیعی محیط زیست و مهندسین علوم دامی و دامپزشکی در جهت اهداف قرارگاه امنیت غذایی و محرومیت زدایی در استان  بهره وری می گردد.

 

طرفی علوی ادامه داد: در قالب این برنامه ارتقا بهره وری بیش از ۸۷۰ هزار هکتار توسط ۱۶۰۰ نفر از مهندسین بسیجی در بخش کشاورزی تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه کارها آموزشی ترویجی انجام می گیرد گفت:  مسائل احصا و راهکارهایی جهت برطرف کردن آن ها به صورت علمی انجام می شود.

 

وی افزود: در بحث دام، بیش از ۳۲۰ هزار راس دام سبک در مرحله اول و دام های سنگین در مرحله بعدی توسط بیش از ۳۰۰ نفر از دامپزشکان و مهندسین علوم دامی بسیجی مورد معاینه و پایش سلامت مستمر قرار می گیرند.

 

به بیان مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی خوزستان در قالب این دوره آموزشی مقدماتی در بخش زراعی شامل کلاس های تسهیل گری، حدنگاری، آزمون خاک و برداشت محصولات پاییزه و کالیبراسیون ادوات کشاورزی انجام می گیرد .

 

طرفی علوی ادامه داد: در بحث دام هم به همین شکل بحث برپایی کارگاه آموزشی تسهیل گری و ترویج، بهداشت خوراک دام و اصول بهداشت جایگاه دام، پیشگیری از بیماری های رایج دام واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین آموزش داده می شود.

 

وی در پایان عنوان داشت:  بر بحث های کاربردی تاکید  شده و از بهترین اساتید حضور پیدا کرده اند تا بتوانیم در راستای محرومیت زدایی و تحقق اقتصاد مقاومتی گام موثری برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار