خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه بهار خبر داد

ارائه خدمات پزشکی در ۱۹ نقطه از شهرستان بهار به همت گروه‌های جهادی

 همدان-فرمانده سپاه‌ ناحیه بهار از ارائه خدمات پزشکی در ۱۹ نقطه شهرستان توسط  گروه‌های جهادی سلامت سپاه ناحیه بهار خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۱۹۰۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

سرهنگ مهدی هندی ورکانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار ضمن تبریک هفته بسیج سازندگی و هلال احمر از نقش آفرينی ۲۰۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف در شهرستان بهار خبر داد و اظهار کرد: در محله کم برخوردار نواب شهر بهار جوانان و نوجوان برای غنی‌سازی اوقات فراغت خود نیاز به سالن ورزشی داشتند، که در این راستا سپاه و بسیج گروه جهادی شهرستان یک سالن ورزشی احداث کردند.

وی افزود: همچنین در روستای شهیدپرور گنج تپه که ۵۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده تنها سالن ورزشی را احداث کرده‌ایم و مقرر شده تا در هفته دفاع مقدس سال جاری افتتاح شود.

فرمانده سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه در شهر لالجین سالن ورزشی تشکی و هم اکنون یک سالن توپی در حال احداث است که جوانان و نوجوانان انرژی خود را تخلیه کرده و اوقات فراغت خود را بگذرانند، تصریح کرد: سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی افتخار دارند که در شهر صالح آباد نیز یک سالن ورزشی صالحین احداث کرده‌اند.

وی ادامه داد: در شهر مهاجران که یکی از محروم‌ترین شهرهای شهرستان است یک سالن ورزشی صالحین احداث شده و حدود ۶۵۰ الی ۷۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان این سرزمین در آنجا فعالیت سالم دارند و در دهستان حسن قشلاق نیز احداث سالن ورزشی را داشتیم.

هندی ورکانه احداث سالن ورزشی در دهستان آبرومند را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: با انجام این اقدامات سرانه ورزشی شهرستان افزای یافته است.

وی بیان کرد: همچنین گروه‌های جهادی ما این افتخار را داشتند که برای مردم فهیم، ولایی و انقلابی شهرستان زمین‌های ورزشی رو باز و رختکن احداث کنند و از آنجایی که علما و روحانیت معزز ما برای رونق بخشیدن به مساجد در سطح روستاهای شهرستان بهار خانه عالم برای تبلیغ دین داشته باشند، سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی چندین باب خانه عالم در سطح شهرستان بهار احداث کردند.

فرمانده سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه گروه‎های جهادی فرهنگی ما به روستاهایی که از داشتن روحانی و امام محروم بودند اعزام شدند و جهاد فرهنگی را انجام دادند، گفت: گروه‌های جهادی ما در سطح شهرستان توانسته‌اند با مرمت و بازسازی گلزار مطهر شهدا به سرانه فرهنگی شهرستان کمک کنند.

وی با اشاره به تعمیر و نگهداری مساجد و حسینیه‌ها توسط گروه‌های جهادی عنوان کرد: از آنجایی که برای بالا رفتن سرانه بهداشتي و سلامت روستاها نیاز به احداث خانه‌های بهداشت بود، سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی در این زمینه نیز ورود کردند و سرانه بهداشتي شهرستان را بالا بردند.

هندی ورکانه اظهار کرد: عوامل گروه‌های جهادی سلامت ما در ۱۹نقطه از شهرستان خدمات پزشکی ارائه دادند و از هر نقطه حدود ۲۰۰ نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کردند و برای ۷۰۰ نفر خدمات چشم پزشکي رایگان ارائه شده و خدمات پزشک عمومی و ارائه داروهای رایگان نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) قشر بسیج جامعه پزشکی و گروه های جهادی پزشکی بهار داروی رایگان به زائرین اهدا کردند، گفت: آنجایی که نیازمندان این شهرستان از داشتن یک خانه در شأن خود محروم بودند گروه‌های جهادی با احداث چندین باب منزل برای نيازمندان و تامین و نگهداری این منازل نقش ایفا کردند.

فرمانده سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه گروه‌های جهادی ما در سطح شهرستان با توزیع بسته‌های معیشتی توانستند تسکینی به درد نیازمندان شهر باشند، افزود: زمانی که سيل ویرانگر در سال پیش اتفاق افتاد گروه‌های جهادی شهرستان فعال شدند و توانستیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد را جمع آوری کنیم و به سيل زدگان کشور اهدا کنیم و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌های غیر نقدی جمع آوری شد.

وی با اشاره به موفقیت گروه‌های جهادی شهرستان عنوان کرد: گروه جهادی روستای حسام آباد شهرستان در استان همدان به عنوان بهترین معرفی شد و این نشان‌دهنده کار جهادی  است که رویکرد حل مسئله در این شهرستان سرلوحه کار همه بسیجیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار