خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

سفر رییس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین موجب تقویت‌ اقتصاد و افزایش قدرت ملی می‌شود

همدان-امام جمعه همدان گفت: سفر رییس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین با توجه به سیاست دولت سیزدهم در راستای منافع ملی است و موجب تقویت‌ سیستم اقتصادی و افزایش قدرت ملی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۰۴۲۳
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در محل حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان اظهار کرد: سفر رییس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین با توجه به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط با کشورهای مختلف منطقه و جهان در راستای منافع ملی است و موجب تقویت‌ سیستم اقتصادی و افزایش قدرت ملی می‌شود.

وی افزود: در این سفر ۱۹ سند و تفاهم نامه همکاری در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری، انرژی، حمل و نقل و دریایی، کشاورزی و دارویی، توسعه همکاری معدنی امضا و زمینه‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم شد.

امام جمعه همدان ادامه داد: ارتباط ما با برخی از کشورها می تواند سیستم اقتصادی ایران را تقویت و این تعاملات به حاکمیت سیاسی کشورمان نیز کمک می کند.

وی گفت: این کشورها آسیب دیده از نظام سلطه و مخالف نظام تک قطبی هستند همچنین با توجه به طرح نظم نوین جهانی، کشورمان باید با یک سیاست گذاری دقیق بتواند در این مسیر جدید موثر واقع شود.

شعبانی موثقی افزود: یکی از راهکارهایی که می تواند با یک جانبه گرایی مخالفت و علیه آن یک جبهه ایجاد کند ،همین ارتباطاتی است که دولت سیزدهم در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: کشورهای مختلف و فراوانی در جهان آسیب دیده و زخم خورده از نظام سلطه هستند و بنابراین تقویت ارتباطات با کشورهای مخالف آمریکا در ایجاد نظم نوین جهانی و در شرایط کنونی موثرتر است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین می تواند میدان مبارزه علیه نطام سلطه را طراحی کند، ادامه داد: برخی غیر منصفانه در رسانه اقدام به تخریب این سفر می پردازند در حالی که این سفر ها در راستای منافع ملی کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه باید در تحلیل های خود تقوا را رعایت کرد، گفت: سیاست هایی که دولت گذشته نسبت به آن کم توجه بود امروز مورد توجه قرار گرفته است.

شعبانی موثقی ادامه داد: ایران اسلامی دنبال ارتباطات منطقی با همه کشورها است و در این ارتباط باید استقلال و امنیت کشورمان حفظ شود و مذاکره ای برای تضعیف و براندازی کشورمان نکند.

وی افزود: برخی عنوان و انتفاد می کنند تنها باید با آمریکا و اروپا مذاکره کرد اگر این کشورها منطق مذاکره را رعایت می کردند ایران هم اهل مذاکره است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: حضور رییس جمهور ایران در آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا پیام روشنی دارد و علت اظهار ناراحتی کشورهای مخالف ایران با این سفر و ارتباطات، تاثیر مثبت این مراودات در عرصه بین المللی است.

وی با بیان اینکه افراد اهل قلم و رسانه در محور وحدت و منافع ملی حرکت کنند، گفت: کشورها در سیاست های داخلی و خارجی منافع ملی را مد نظر قرار می دهند.

شعبانی موثقی افزود: هیچ کشوری نیست که منافع ملی آن مورد منازعه سیاسیون و جناح های مختلف سیاسی قرار بگیرد چرا که منافع ملی به عنوان وجه مشترک در همه کشورهای مورد توجه است.

وی ادامه داد: مردم همواره حامی و پشتیبان منافع ملی هستند و سیاسیون با وحدت و اجماع فارغ از سلیقه های سیاسی، جناحی و اختلاف ها به وحدت توجه دارند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه منافع ملی وجوه مختلفی دارد، از جمله تقویت سیستم اقتصادی کشور، برجسته شدن حاکمیت و ایدئولوژی سیاسی، افزایش امنیت و قدرت ملی، حفظ آرمان ها و استقلال کشور است.

وی اظهار داشت: در ایران اسلامی، منافع ملی مبتنی بر اصول دینی تعریف می شود و این حکومت و جمهوری اسلامی یک ایدئولوژی و جهان بینی خاصی دارد و این مولفه ها سیاست ورزی ما در عرصه جهانی را تعریف می کند.

شعبانی موثقی گفت: صنعت هسته ای در عرصه سیاسی و اقتصادی، ایدئولوژی و جهان بینی منشا اثر است و حرکت نکردن ایران به سمت ساخت بمب هسته ای ناشی از مسایل شرعی و دینی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار