مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی زنجان مطرح کرد:

مهم‌ترین ابزار مقابله در جنگ ترکیبی دشمن جهاد تبیین است/ نقش اساتید در جهاد تبیین بسیار حائز اهمیت است

زنجان - مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی زنجان گفت: مهم‌ترین ابزار مقابله در جنگ ترکیبی دشمن جهاد تبیین و روشنگری است و نقش اساتید و دانشگاهیان در جهاد تبیین بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۵۲۱۳۱۸
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

مهم‌ترین ابزار مقابله در جنگ ترکیبی دشمن جهاد تبیین است/ نقش اساتید در جهاد تبیین بسیار حائز اهمیت است

علی صحبتلو در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک روز ملی بسیج اساتید اظهار داشت: با توجه به موضوعات مختلف که در حال حاضر در جامعه وجود دارد نیاز به جهاد تبیین و روشنگری در حوزه‌های مختلف لازم و ضروری است.

وی به نقش بسیج اساتید در حوزه تبیین و روشنگری اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه اساتید با قشر جوان و دانشجو سر و کار دارند می توانند در حوزه‌هاو زمینه‌های مختلف جامعه جهاد تبیین و روشنگری نقش بسیار مهم و تاثیر گذار داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی زنجان افزود: جهاد تبیین یک فریضه واجب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالی) مطرح شده که باید به عنوان موضوع مهم و اساسی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مورد توجه اساتید و دانشجویان قرار گیرد.

وی به جنگ ترکیبی که توسط دشمنان راه‌اندازی شده اشاره و بیان کرد: دشمنان از همه جهات نظام را مورد هجمه قرار داده‌اند و‌ بر اساتید لازم است اهداف و ضرورت ابعاد و زوایای آن را شناخته و تبیین درستی از موضوع را برای قشر دانشجو روشنگری و تبیین کند.

صحبتلو به تحریم‌های ظالمانه که از سوی غرب و آمریکا علیه نظام شده است اشاره و بیان کرد:ضرورت تشکیل اتاق جنگ اقتصادی و آرایش جنگی اقتصادی در حال حاضر در برابر تحریم‌های ظالمانه صورت گیرد و نحوه مقابله در مورد چگونگی مقابله کشور با تحریم ‌ها تشریح شود.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی زنجان به پیشرفت های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... اشاره کرد و گفت: در عرصه سیاسی در خصوص از سرگیری روابط ایران و عربستان و کشورهای همسایه باید آثار و پیام های آن  که برای دو کشور اسلامی و همچنین جهان اسلام  دارد بازگو شود و باید درزمینه نظم نوین جهانی که در حال شکل گیری است و نقش جمهوری اسلامی و افول آمریکا تبیین و تشریح شود.

وی به یکی از مسائل روز جامعه که بحث حجاب و عفاف است اشاره کرد و گفت: این رفتار نادرست علاوه بر زندگی خود فرد به فرایندها و تعاملات محیط اجتماعی افراد هم خسارت وارد می کند و علاوه بر حرام سیاسی بودن قطعاً یک حرام شرعی نیز هست که باید این زمینه تبیین و روشنگری لازم و ضروری صورت گیرد.

صحبتلو تاکید کرد: مهمترین ابزار در مقابل جنگ ترکیبی دشمنان جهاد تبیین است و اساتید بسیجی نقش کلیدی و اساسی در این زمینه دارند، زیرا اثرگذارترین قشر اساتید هستند که با جوانان و دانشجویان سر و کار دارند و همچنین می‌توانند در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی به تحقق شعار سال که ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بیان شده نقش موثری داشته باشند.

وی عنوان کرد: اساتید علاوه بر اینکه در حوزه آموزش و پژوهش می تواند نقش آفرینی داشته باشد و بعنوان الگوهای رفتاری نقش کلیدی دارند در زمینه افزایش جمعیت کمک کار دولت بوده و در این زمینه نیز تلاش کنند رسالت و ماموریت خود را به درستی انجام دهند.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی زنجان ؛ به امید و امیدآفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید نسبت به آینده امیدوار باشیم و ایجاد امید و انگیزه و آینده نگری مثبت بیش از همه در بین جوانان و دانشجویان ضروری است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که فرمودند، سرمایه بزرگ دولت، امید و اعتماد مردم است، اساتید و مسئولین دانشگاه‌ها بسیار می توانند در جریان امید آفرینی موثر  باشند و باید دست به دست هم دهیم تا اعتماد ملی و امید به آینده را تقویت کنیم.

وی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل برای امید آفرینی، که شاه کلید حل مشکلات کشور است، جهاد تبیین است و باید واقعیت‌ها همانگونه که هست بیان شود.

عضوهیات علمی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی زنجان اضافه کرد: در این مسیر پای کار بودن اساتید بسیجی مهم است و اگر ما در این جایگاه نباشیم الگوهای غربی، خودش را به ما تحمیل خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار