خبرهای داغ:
ظهره‌وند در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

سرباز پیاده آمریکا کیست؟/ بازی صفر و یک اروپا در زمین اوکراین

سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا گفت: گسترش بیکاری و افزایش نرخ تورم از جمله پیامد‌های بحران اوکراین برای برخی کشور‌ها مانند انگلیس است.
کد خبر: ۹۵۲۳۷۱۰
|
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

سرباز پیاده آمریکا کیست؟/ بازی صفر و یک اروپادر زمین اوکراین

ابوالفضل ظهره‌وند سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا در خصوص وضعیت حاکم بر سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: بی‌شک طبق فرمایش رهبر انقلاب، تحول جهانی دشمن را تضعیف کرده است.

سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری شرایط گذار، ترکیبات جدیدی در مناسبات بین المللی شکل می‌دهد.

هژمونی آمریکا در ابعاد مختلف شکسته شده است

ظهره‌وند با تأکید بر اینکه هژمونی آمریکا در ابعاد مختلف دچار شکست شده است، تصریح کرد: به ویژه در بحث دلار، با گرایش برخی کشور‌ها مانند چین و روسیه در تبادلات مالی خارج از سیطره دلار، شاهد شکسته شدن هژمونی آمریکا در این حوزه هم هستیم.

سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا با اشاره به حرکت دلار به سمت خروج از صحنه تبادلات مالی بین المللی، بر آینده جهان با برخورداری از ساختار دو قطبی تأکید کرد و گفت: برخی کشور‌ها تبادل بر خلاف دلار را شروع کرده‌اند.

پس لرزه‌های تبادلات مالی خارج از سیطره دلار در غرب آسیا به غرب

ظهره وند با بیان اینکه پس لرزه‌های تبادلات مالی خارج از سیطره دلار در غرب آسیا به غرب هم کشیده خواهد شد، اضافه کرد: کاهش وابستگی یورو به دلار و بخشی از بارار پولی و مالی اروپا به تبادلات مالی با محوریت دلار، بحران آمریکا را تشدید خواهد کرد.

بعد از شوروی سابق، دومین قدرت سقوط کننده به باتلاق فروپاشی آمریکاست

سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا با تأکید بر اینکه آمریکا با صادرات تورم به شکل پخش پول باطله و ایجاد بحران در کشور‌های مختلف امورات حیات خود را گذرانده است، تصریح کرد: قطعاً بعد از شوروی سابق، دومین قدرت سقوط کننده به باتلاق فروپاشی آمریکاست.

بحران انرژی، از پیامدهای بحران در اوکراین

ظهروه وند با اشاره به بحران انرژی در اروپا به عنوان یکی از پیامدهای جنگ اوکراین، اضافه کرد: گسترش بیکاری و افزایش نرخ تورم از جمله پیامد‌های بحران اوکراین برای برخی کشور‌ها مانند انگلیس است.

سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا با بیان اینکه اروپا، سرباز پیاده آمریکاست، اظهار داشت: اروپا دنبال هدایت بحران اوکراین به سمت بازی صفر و یک است.

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار