خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین؛

عزت اقتصادی یعنی چشممان به دست بیگانه نباشد

عزت اقتصادی یعنی چشممان به دست بیگانه نباشد
حجت الاسلام خدامراد گفت: عزت اقتصادی یعنی چشممان به دست بیگانه نباشد چراکه رهبری فرمود«ما این ظرفیت را در داخل داریم که مشکلاتمان رو خود حل کنیم.» 
کد خبر: ۹۵۲۸۵۷۳
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام علی خدامراد مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین صبح امروز در سخنرانی دومین روز از مراسم محرم در جمع عزاداران اظهار کرد: عزت هویت انسان را تشکیل می‌دهد و از مهم‌ترین موضوعاتی است که اهل بیت(ع) به آن سفارش کرده‌اند.

حجت الاسلام خدامراد عنوان کرد: امام حسین(ع) مصایب وارده را تحمل کرد اما تن به ذلت نداد، عزت طلبی در سیره ابا عبدالله بود چرا که در روز عاشورا فرمود: «هیهات که ما، ذلت را بپذیریم نیاکان ما، پاک بودند و ما هرگز تن به ذلت نخواهیم داد.» و اسارت خانواده را تحمل کرد تا این فضلیت اخلاقی زنده بماند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) ادامه داد: ما امروز وظیفه داریم از واژه مقدس قرآنی «عزت» حراست کنیم و خود عامل به این واژه مقدس باشیم چراکه اسم خداوند متعال عزیز است، پیامبر فرمود: «خداوند متعال هر روز میفرماید: من پروردگار عزتمند شما هستم؛ پس هر كه خواهان عزت دو جهان است بايد از عزّتمند فرمان برد.» یعنی اقتدار و عزتمند بودن انسان در اطاعت از اوامر الهی است و امام حسین(ع) به معنای واقعی کلمه مصداق انسان عزیز و مقتدر است.

وی گفت: برخی افراد عزت را فقط در این دنیا می‌بینند اما طوری نباشد که در جهان فانی عزتمند و در آخرت خوار و ذلیل باشیم، هنرمند کسی است که در دو دنیا عزیز باشد.

حجت الاسلام خدامراد طاغوت ستیزی را از ویژگی‌های فرد عزتمند شمرد و اذعان داشت: افراد عزتمند با دشمن سازش نمیکنند اما برخی مسئولین کشور ذلیل بودند و می‌گفتند آمریکا می‌تواند با یک بمب‌اش تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد اما عملکرد و سخنان مقام معظم رهبری از فرهنگ طاغوت ستيزی و طاغوت زدايی حكايت دارد كه از ويژگی‌های مهم فرهنگ عاشورا است و این نشات گرفته از عزت است.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه امام سجاد(ع) اظهار کرد: منشا خوبی‌ها عزت و مادر گناهان و رذیلت‌ها ذلت است، اهل بیت به ما کرامت می‌دهند، محرم پیوند عاطفه، خرد، عقل و حماسه با معنویت و عرفان است چراکه عاشورا در زمینه شجاعت، حُرّیت، آزادگی، سازش ناپذیری، ایثار و فداکاری و غیره برای جوانان الگو است و تمامی این فضایل اخلاقی در لشکر اباعبدالله(ع) است در مقابل شاهد رذیلت لشکر ابن سعد هستیم که حتی آب را بر روی امام حسین(ع) بست.

وی ضمن اشاره به توطئه دشمنان برای نابودی عزت ما عنوان کرد: یونسکو در صدد بود تا سند۲۰۳۰ را سند تربیت نوجوانان و جوانان ما قرار دهد اما رهبری فرمود: «اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب ویرانگر فاسد غربی بتواند در اینجا این‌جور اعمال نفوذ کند.» و دشمن نتوانست توطئه خود را بر ما دیکته کند.

حجت الاسلام خدامراد ادامه داد: در سوره نساء می خوانیم خداوند هیچ گاه برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلّط باز نخواهد نمود. منظور از تسلط این است که کافرین بر مومنین استدلال، منطق دلیل و حجت ندارند و ما نیز باید مراقب نفوذ دشمنان باشیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) ضمن اشاره به چهار عرصه عزت بیان کرد: رهبر انقلاب بارها گفته است تحریم برای ما هزینه دارد اما هزینه سازش بالاتر است، امام راحل(ره) در مقابل تله کاپیتولاسیون فریاد سردادند دارند عزت ما را م ببرد و این معنای عزت سیاسی است در تعریف کاپیتولاسیون باید بگویم یعنی امریکا هر غلطی دلش خواست بکند.

وی ادامه داد: عزت اجتماعی عزت در خانواده است، عزت اجتماعی یعنی خانواده به یکدیگر شخصیت بدهند. سست ترین فرهنگ، فرهنگ غرب است و بالاترین رشد تهاجم فرهنگی در غرب است، هر چقدر به اهل بیت متوسل شویم عزت فرهنگی خواهیم داشت.

حجت الاسلام خدامراد در پایان گفت: عزت اقتصادی یعنی چشممان به دست بیگانه نباشد چراکه رهبری فرمود«ما این ظرفیت را در داخل داریم که مشکلاتمان رو خود حل کنیم.» دشمن قصد دارد در اقتصاد ما را ذلیل کند اما ان‌شاءالله در آینده خودکفا شویم و تمامی کالا و اجناس را خود تولید کنیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار