خبرهای داغ:

محرومیت زدایی دولت سیزدهم با تلاش استانداری خوزستان در حل مشکل جاده دسترسی ۱۲روستای دزپارت

با پیگیری های نماینده ویژه استاندار خوزستان روند احداث جاده دسترسی به ۱۲ روستای منطقه "زیرکوه شالو" از توابع شهرستان دزپارت در حال انجام است و می تواند بخش مهمی از مشکلات جمعیت سه هزار نفری ساکن این منطقه را رفع کند.
کد خبر: ۹۵۳۲۷۳۵
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ سال ۱۳۸۳ با آب گیری سد کارون سه، جاده موسوم به زیر کوه شالو به زیر آب رفت و این اقدام، برای اهالی منطقه مشکلات متعددی را ایجاد کرد. در مسیر این جاده، ۱۲ روستا با بیش از سه هزار جمعیت ساکن و سیار حضور دارند که در طی ۱۹ سال اخیر ناگزیر به وسیله شناورهای "بارج" از ساعت هفت صبح تا هشت شب، نسبت به انجام ترددهای خود اقدام می‌کنند.

 

در این منطقه شب‌ها (بعد از ساعت هشت شب) امکان تردد وجود نداشته و درصورتی بروز شرایط اضطراری و اورژانسی، ترددها با قایق اورژانس انجام می شود که این موضوع نیز مخاطراتی احتمالی متعددی را با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه به همراه خواهد داشت.

 

فرماندار شهرستان دزپارت در این خصوص در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: احداث جاده دسترسی برای روستاهای منطقه "زیرکوه شالو" از مصوبات سفر استاندار خوزستان به شهرستان دزپارت در ابتدای امسال است.

 

مجید رحمانی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت ارشد استان در راستای سیاست های محرومیت زدایی دولت سیزدهم توجه ویژه ای به شهرستان دزپارت دارد ادامه داد: احداث مسیر دسترسی دائم برای تردد ایمن اهالی منطقه از موضوعاتی است که استاندار خوزستان با جدیت در حال پیگیری آن است.

 

وی با اشاره به سخت گذر بودن مسیر تعیین شده برای احداث پروژه جاده دسترسی روستاهای زیرکوه شالو بیان داشت: برابر با مصوبه سفر شهرستانی استاندار خوزستان، دستگاه های اجرایی مختلف باید برای احداث این مسیر دسترسی، مشارکت داشته باشند.

 

محرومیت زدایی دولت سیزدهم با تلاش استانداری خوزستان در حل مشکل جاده دسترسی ۱۲روستای دزپارت

 

فرماندار شهرستان دزپارت، سازمان آب و برق خوزستان را از جمله دستگاه هایی عنوان کرد که باید در ساخت این پروژه مشارکت داشته باشد و ادامه داد: طول جاده تعیین شده برای احداث، ۸.۵ کیلومتر برآورد شده که سه کیلومتر آن به مسیرگشایی نیاز دارد.

 

رحمانی با تاکید بر اینکه منابع مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات سازمان آب و برق، اداره کل راهداری و همچنین استانداری خوزستان تخصیص داده شده است افزود: باتوجه به اینکه بخشی از جاده مذکور در محدوده‌های سخت گذر منطقه قرار دارد، منابع مورد نیاز آن ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

بیشتر بخوانید

شهرستان «دزپارت» می‌تواند منشاء تامین گیاهان دارویی در خوزستان باشد

فرماندار دزپارت تصریح کرد: مدت زمان پیش بینی شده برای پایان عملیات اجرایی این جاده یک سال تعیین شده است اما باتوجه به پیگیری‌های ویژه استاندار و همچنین توجه دولت سیزدهم به پروژه های محرومیت زدایی، تلاش داریم که زودتر از پیش بینی های انجام شده، این جاده برای بهره‌مندی اهالی، آماده بهره‌برداری شود.

 

وی یادآورشد: احداث این پروژه علاوه بر ایجاد رضایت مندی مردم، زمینه ایجاد فرصت های شغلی مناسبی در حوزه های کشاورزی و گردشگری را نیز فراهم می کند.

 

رحمانی با اشاره به ظرفیت های مطلوب دامپروی و همچین گردشگری منطقه زیرکوه شالو بیان داشت: این جاده همچنین دسترسی مطلوب برای عرضه سریعتر محصولات تولیدی کشاورزی و دامی اهالی منطقه به بازارهای هدف را نیز فراهم می کند.

 

چندی پیش علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی با حضور در شهرستان دزپارت از روستاهای در مسیر سد کارون سه بازدید کرد و ضمن دیدار و گفتگو با مردم، مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

 

استاندار خوزستان گفت: حل مشکل مردم ساکن در روستاهای حاشیه سد کارون سه در دستور کار قرار دارد.

 

گفتنی است با توجه به وجود دریاچه سد کارون ۳ در ضلع شرقی منطقه، دسترسی به روستاهای حاشیه سد از راه آبی نیز از دو نقطه شمالی شرق و جنوبی شرق به کمک شناورهای مخصوص که توسط مدیریت سد در اختیار همگان قرار می گیرد، میسر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار