خبرهای داغ:
بیژن کیا:

سینمای دینی یکی از مهم‌ترین گونه‌های سینمایی در دنیاست

بیژن کیا نویسنده شیرازی، گفت: سینمای دینی یکی از مهم‌ترین گونه‌های سینمایی در دنیاست.
کد خبر: ۹۵۴۵۰۳۱
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، از سلسله نشست های هفته هنر نبوی، ملکوت نشست «سیمای پیامبران در ایران» با حضور استاد مهدی فقیه، مصطفی مشفقیان مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، روح اله منوچهری مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور و علاقمندان به هنرهای نمایشی با سخنرانی بیژن کیا در سینما فرهنگ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد.

بیژن کیا در این نشست گفت: سینمای دینی یکی از مهم‌ترین گونه‌های سینمایی در دنیاست که از تصوره‌های مذهبی، نوعی جریان تبلیغاتی نیز به حساب می‌آید.

به عقیده این نویسنده شیرازی، این برنامه‌ریزی‌ها و هزینه‌های بسیاری را می‌طلبند که این ملزومات، با توجه به منابع، ناملایماتی را در مسیر تولید این گونه رقم می‌زنند که این اتفاق، مطلوب سینمای ایران نیست.

وی افزود: در ایران فیلم‌هایی که به زندگی پیامبران و ائمه‌اطلاعات روایات و داستان‌های قرآنی ساخته می‌شود را می‌توان در سینمای مذهبی می‌سازد، اما در هالیوود به‌عنوان بزرگ‌ترین صنعت فیلمسازی غرب و سینمای اروپا آثاری که زندگی پیامبران الهی یا داستان‌های کتاب مقدس را می‌سازند، علمی ـ تفسیر و کتاب مقدس جای می‌گیرد.

کیا تصریح کرد: وقتی در تاریخ سینما تنها دو فیلم هستند که به بازنمایی زندگانی پیامبر اسلام(ص) اختصاص داده شده، ذهن‌ها یا ناخواسته‌ها به سمت کشف اشتراکات و افتراقات آن‌ها سوق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار