خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تاکید کرد:

ضرورت تسریع در ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان بیرجند

فلاحی، خواستار تکمیل و تسریع در روند ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در بوستان‌های شهر بیرجند شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۹۶۷
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (شنبه) در جلسه مشترک با اعضای شورای شهر بیرجند، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت توجه به دستاورد‌های دفاع مقدس اشاره و اظهار داشت: تمام داشته‌های ما مدیون و مرهون دفاع مقدس است و باید این دستاورد‌ها به نسل امروز شناسانده شود.

وی بر ضرورت توجه مسئولان به مؤلفه‌های وحدت، همدلی و مردم‌داری تأکید کرد و بیان داشت: تجربه دوران دفاع مقدس نشان داد که اگر ملتی عزم خود را جزم کند و متحد و همدل باشد، هرگز نمی‌توان او را شکست داد و دشمنان فکر کرده بودند که با حمله به ایران می‌توانند انقلاب اسلامی را یک سره کنند، اما شکست آنان در این معادله، قدرت و قوام انقلاب اسلامی را دوچندان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تداوم‌بخش انقلاب اسلامی و نقش مهمی در پیشرفت و توسعه این انقلاب داشته است، افزود: بر همگان روشن است که عزت، پیشرفت، اقتدار و صلابت کشور بیش از هر چیز مرهون فداکاری شهدا، ایثارگران و جانبازانی است که در روز‌های سخت و سرنوشت‌ساز با سپر ساختن سینه‌های خود و ایستادن در مقابل خطرات، از سرزمین و میهن خود دفاع کردند.

سرهنگ فلاحی به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: مرکز فرهنگی استان در وضعیت خوبی قرار ندارد لذا با نگاه ویژه و همراهی دولت سیزدهم امیدواریم ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان شتاب بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه ساخت موزه دفاع مقدس برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی است خواستار حمایت اعضای شورای شهر بیرجند در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و طراحی فضای سبز آن متناسب با آن شد و گفت: از شورای شهر بیرجند انتظار داریم با نگاه ویژه به این پروژه بزرگ و تأثیرگذار استان داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین به ساخت یادمان‌های شهدای گمنام اشاره کرد و توضیح داد: ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در بوستان‌های شهر بیرجند با مساعدت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و همکاری شهرداری شکل خوبی به خود گرفته است.

سرهنگ فلاحی در پایان خواستار تکمیل و تسریع در روند ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در بوستان‌های شهر شد و خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم در حفظ حراست از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادین در جامعه و انتقال آن به نسل آینده تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار