جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان؛

بزرگترین ظرفیت بسیج سازندگی نیروی انسانی توانمند است

سرتیپ دوم ناصر بهروز گفت: بزرگ‌ترین ظرفیت بسیج سازندگی، نیروی انسانی و توانمند کردن این ظرفیت برای رفع نیازهای جامعه و مردم است
کد خبر: ۹۵۹۷۴۲۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،سرتیپ دوم ناصر بهروز در گفتگویی ضمن گرامیداشت هفدهم اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ گفت: مجموعه سازمان بسیج سازندگی، یکی از مجموعه‌های پر خیر و برکت نظام است که در سپاه و بسیج شکل گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه آثار، برکات و خیرات مجموعه سازمان بسیج سازندگی برای جامعه و به‌ویژه قشر مستضعف و کم‌برخوردار عیان است، ابراز کرد: تنوع و تکثر مأموریت‌های سازمان بسیج سازندگی از ابتدای شکل‌گیری تاکنون متناسب با نیاز مردم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین ظرفیت بسیج سازندگی، نیروی انسانی و توانمند کردن این ظرفیت برای رفع نیازهای جامعه و مردم است، اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی توانسته فعل خواستن را صرف و این فعل را به توانمندی تبدیل کند.

بهروز با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بسیج سازندگی، ورود به عرصه محرومیت‌زدایی است که تنوع این کار بسیار زیاد است، گفت: سازمان بسیج سازندگی، کارهای خُرد و کلان بسیاری در بخش‌های مختلفی انجام داده و مقوله‌ای که می‌توانیم به آن افتخار کنیم، ترویج فرهنگ کار، تلاش و مشارکت با مردم است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: فرهنگ کار و تلاش در دانشگاه‌ها و جامعه نخبگانی ما ترویج یافته و در جاهایی که نیاز به خدمت بوده، جامعه نخبگانی از اقشار مختلف مهندسین صنعت، معدن، کشاورزی، پزشکان و غیره حضور پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: تنوع اقدامات سازمان بسیج سازندگی در عرصه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار زیاد است و کارهای زیرساختی بزرگی در سطح استان به‌همت سازمان بسیج سازندگی انجام شده است.

بهروز تأکید کرد: امروز با ظرفیت نیروهای جهادی، در قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام، آب‌رسانی به ۶۶۴ روستا در سطح استان انجام می‌دهیم که در این عرصه، ۵۰۰ روستا با ظرفیت بسیج سازندگی و توان گروه‌های جهادی انجام می‌شود و بخش دیگری از این کار را قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی الگو بسیار خوبی است؛ این نهاد اقدامات عرصه‌های متعدد خود را باکیفیت و ارزان انجام و در اختیار مردم می‌گذارند؛ سازمان بسیج سازندگی در حوزه احداث، بازسازی و به‌سازی راه‌های روستایی و بین مزارع، عرصه آبخیز و آبخوان کارهای بزرگی انجام داده است.

وی گفت: فلسفه وجودی و تشکیل سازمان بسیج سازندگی بر مبنای نیاز مردم است و ما ظرفیت‌هایی را که در اختیار داریم به‌کار می‌بریم؛ چراکه بسیاری از ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند و امروز با ظرفیت‌های مغفول مانده، کارهای بزرگی انجام می‌شود.

بهروز با اشاره به عنوان شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» ابراز کرد: عنوان نام‌گذاری شده امسال، پایه و اساس سازمان بسیج سازندگی است؛ چراکه بسیج سازندگی برخاسته از بطن مردم است و اقداماتش در راستای نیاز مردم برای آبادانی، محرومیت‌زدایی، تولید و غیره است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای داریم که بستر بسیار خوبی در عرصه تولید است که با استفاده از ظرفیت مردم، حرکت‌های جهادی را می‌توانیم انجام دهیم.آرمان

ارسال نظرات
آخرین اخبار