معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

امامزادگان و بقاع متبرکه استان میزبان جشن‌های دهه کرامت هستند

زنجان- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان زنجان میزبان جشنهای دهه کرامت هستند.
کد خبر: ۹۵۹۸۳۳۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان زنجان میزبان جشنهای دهه کرامت هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان حجت الاسلام سید موسی موسوی اظهار داشت: ۴ امامزاده و بقعه متبرکه در شهرستان زنجان ۲ بقعه و امامزاده در شهرستان خدابنده، یک امامزاده در شهرستان طارم، یک امامزاده در شهرستان ایجرود و ۳ امامزاده در شهرستان ابهر و در مجموع بیش ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان میزبان جشن‌ها و مراسمات دهه کرامت هستند.

وی افزود: این جشن‌ها به همت خادمین رسمی و افتخاری هیئت امنا، ظرفیت گروه‌ها و تشکلات مردمی و همکاری و هم افزایی فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادمیاران رضوی استان و اوقاف برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) روز یکشنبه میزبان محفل شعر ترکی ارادت رضوی (ع) از سری برنامه‌های هجدهمین دوره جشنواره بین المللی رضوی خواهد بود و خادمین امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با پرچم متبرک در این امامزاده هم حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: روز دوشنبه جشن مادران و دختران به همت کمیته امداد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اوقاف امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: مراسم روز ملی بزرگداشت امامزادگان به مناسبت پنجم ذی القعده نیز با برنامه‌های متنوع در این امامزاده عظیم الشان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت در امامزاده محمد (ع) روستای حاج سیران نیز برگزار خواهد شد گفت: بقعه حضرت قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده در پنجمین روز دهه کرامت میزبان خادمیاران رضوی و پرچم متبرک رضوی (ع) همراه با محفل انس با قرآن کریم خواهد بود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه افزود:جشن بزرگ روز دختر در هفتمین روز از این دهه در بقعه حضرت قیدار نبی (ع) برگزار خواهد شد و این بقعه میزبان خانم‌ها محیا و مهسا فیروزی دو خواهر نوجوان حافظ کل قرآن کریم خدابنده‌ای همراه با تجلیل از قاریان و حافظان برجسته این شهرستان هستند.

وی افزود: امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس نیز ۲۶ اردیبهشت محل برگزاری مراسم جشن دهه کرامت، همراه با سخنرانی امام جمعه این شهر خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد:در شب ولادت امام رضا (ع) جشن دهه کرامت در شهرستان ایجرود در مسجد روستای تاریخی گلابر با مشارکت امامزادگان شاخص این شهرستان همراه با مولودی خوانی و سخنرانی برگزار خواهد شد و همچنین در شهرستان ابهر امامزادگان اسماعیل (ع)، یعقوب (ع) و زیدالکبیر این شهرستان برگزار کننده جشن‌های ولادت حضرت معصومه (ع) و امام رضا (ع) و برنامه‌های دهه کرامت هستند.

وی بیان کرد: تجلیل از دختران فعال در مسائل فرهنگی و اجتماعی و قرانی در سالن پیامبر اعظم (ع) شهرستان طارم با همکاری امامزادگان شاخص و سپاه ناحیه این شهرستان همراه با برگزاری جشن دهه کرامت برگزار خواهد شد.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار