خبرهای داغ:
توسلی:

۶۵ روستای کبودراهنگ مشکل آب شرب دارد

همدان-نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه حدود ۶۵ روستای شهرستان مشکل آب شرب دارد، گفت: مشکل تعدادی از روستاها حل شد و پیگیری کردیم.
کد خبر: ۹۵۹۴۱۴۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فتح الله توسلی در جلسه شورای اداری شهرستان کبودراهنگ با اشاره به عملیات وعده صادق که پیروزی عزتمندانه‌ای برای جمهوری اسلامی داشت، اظهار کرد: عملیات وعده صادق از ابعاد مختلف قابل بررسی است و لایه‌های امنیتی رژیم غاصب آسیب دید و وقتی موشک‌ها و پهبادهای ما مسیری را از خاک کشور طی کردند و به مقصد و هدف خود رسیدند این پیام‌های متفاوتی را برای جهانیان داشت.

وی گفت:استفاده از موشک‌هایی با سوخت مایع و کروز قابل توجه است و دستگاه‌های امنیتی و مطالعاتی دنیا هنوز در پی این عملیات در شوک هستند و این پیروزی بزرگ را به همه نیروهای مسلح تبریک عرض می‌کنم و با اتحاد و یک صدا کار بزرگی انجام دادند.

نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ با اشاره اینکه مجلس دوازدهم همانند مجلس یازدهم که به تعبیر مقام معظم رهبری مجلسی انقلابی است البته با قدرت بیشتر پیگیر مشکلات و مسائل مردم نیز خواهد بود، گفت: همه ما منتخبین با وجود حوزه انتخابیه، نماینده ۹۰ میلیون ایرانی هستیم و در همین چند روز گذشته وزیر صمت را به دلیل کاهش صادرات غیر نفتی خواستیم که باید برای این روند فکری صورت گیرد.

وی ادامه داد: همه ما تکلیف داریم که مسائل شهرستان را پیگیری کنیم و باید دلسوزانه برای مردم و پیشرفت شهرستان قدم برداریم.

توسلی افزود: با مجموع وزارت نیرو و جهاد کشاورزی نیز صحبت شد و‌ برای آبرسانی و قنوات اعتبار تعریف کردیم و اکنون اعتبارات شهرستان کبودراهنگ به رقم قابل توجه‌ای رسید.

وی با بیان اینکه حدود ۶۵ روستای شهرستان مشکل آب شرب دارد، گفت: مشکل تعدادی از روستاها حل شد و پیگیری کردیم که انتقال آب از سد تالوار صورت گیرد و این کار حدود یک هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد که بعد از اخذ ماده ۲۳ پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ ادامه داد: در سال گذشته اگر پیگیری‌های ما و فرماندار نبود به طور قطع با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم چراکه چندین روستا از جمله روستای کوهین اکنون آب پایدار دارند و در آینده مشکل دیگر روستاها نیز مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در پیوست ۱ بودجه تا سال گذشته چیزی برای شهرستان نداشتیم، گفت: از مدیران خواهش داریم برای خود پروژه تعریف کنند تا بتوانیم اعتبار جذب کنیم متاسفانه شاخص‌های مناسبی هم وجود ندارد.

توسلی با تأکید بر توزیع عادلانه اعتبارات گرفت: اجازه نخواهیم داد ظلمی به شهرستان در توزیع اعتبارات شود چراکه حق مردم است، و مدام پیگیری می‌کنیم که این روند تغییر کند و اگر شما کمک نکنید تغییری رخ نخواهد داد.

وی گفت: وضعیت استان همدان در موضوع درآمدها ۹۸ درصد از طریق مالیات است و این برای استان فاجعه است و باید استان به سمت درآمدهای پایدار برود، نمی‌شود با افزایش درصدی وصول به اقشار مختلف جامعه فشار وارد شود و باید دست به دست هم داد تا تولید را رونق بدهیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» گفت: مقام معظم رهبری  برای تحقق شعار سال همه ما را تکلیف کردند و  باید در کارها مردم را شریک بدانیم.

وی با تأکید بر حساسیت مدیران در اعتبارات ادارات گفت: متاسفانه سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی در حال بازگشت به خزانه بود که با پیگیری‌های نمایندگان و استاندار از آن جلو گیری شد، و یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبارات عملکرد آن دستگاه است و طبق عملکرد بررسی می‌کنند.

توسلی افزود: بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس اخذ کردیم و فقط حدود ۷ میلیارد برای تجهیز مدارس از تهران آوردیم.

وی همچنیین با اشاره به نشست خود با رئیس بانک مرکزی گفت: در جلسه با رئیس بانک مرکزی پیگیر منابع بودیم و تأکید شد که مردم از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات راضی نیستند و خواهش داریم برای منطقه دلسوزی شود.

نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در پایان گفت: اورژانس جزء اولویت‌های شهرستان است و باید تا پایان سال تحویل مردم داده شود، همچنان که درمانگاه تامین اجتماعی کبودراهنگ با سرعت در حال ساخت است و اعتبارات آن نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار