خبرهای داغ:
خبرنگار افتخاری بسیج در گفتگو با "خبرگزاری بسیج":

خبرگزاری بسیج مهمترین سنگر برای مقابله با نبرد رسانه‌ای دشمنان است/ افتخارم حضور بیش از یک دهه در این سنگر است

خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی گفت: در دامان انقلاب رشد کردم و در بسیج به خودباوری رسیدم، خبرگزاری بسیج سنگری برای دفاع از انقلاب اسلامی که با روحیاتم سازگار است در این سنگر خود را پیدا کردم کاری از دل و جان است و از بسیجیان دعوت می‌کنم با خبرگزاری بسیج همکاری و مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۹۹۱۹۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، به مناسبت ۲۷اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات به سراغ یکی از باسابقه‌ترین خبرنگاران افتخاری بسیج رفتیم و با وی گفتگو کردیم.

*خودتان را معرفی کنید؟

صفیه جنت آبادی خبرنگار افتخاری بسیج هستم که بیش از ۱۰ سال است در این سنگر حضور دارم و پیش از آن دو سال خبرنگار صداوسیما بودم، اما فعالیت در خبرگزاری بسیج را ترجیح دادم.

* از چه زمان به مجموعه بسیج و فعالیت رسانه‌ای وارد شدید؟

در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام شهر بیرجند عضو پایگاه مقاومت بسیج بودم و در باشگاه خبرنگاران جوان دوره آموزش خبرنگاری فرا گرفتم و سپس از سال ۹۰ با نظر مسئول خبرگزاری صدا و سیمای استان شروع به کار کردم  ۲۰ گزارش تصویری بستم که چند نوبت از مرکز استان و بعضی در اخبار کشوری پخش شد.  

*چه شد که وارد این فعالیت شدید؟

شهریور سال ۹۲ در دوره آموزشی با حضور خبرنگاران بسیج سراسر کشور در تهران حضور داشتم و بالاترین نمره آزمون عملی خبرنگاری رو کسب کردم و سپس آموزش‌های مجازی را در بسیج دنبال کردم و ۵ سال متوالی همزمان خبرنگار بسیج و پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان بودم.

*چه توصیه‌هایی برای افرادی که به حرفه خبرنگاری علاقمند هستند و تمایل به فعالیت در امور بسیج را دارند، دارید؟

بسیج معرف ارزش‌ها و معیار‌های اسلامی و خداپسندانه است و خبرگزاری بسیج و روابط عمومی بسیج کانال ارتباطی و انتقال دهنده این معیار‌ها در بین اقشار مختلف جامعه است؛ پیام‌هایی که از این کانال مخابره می‌شود هیچ غرض‌ورزی در آن‌ها وجود ندارد و هیچگاه هدفش تخریب و سرکوب شخصیت، حزبی یا دستگاهی نبوده و نیست، در دوران جنگ نرم و شبیخون فرهنگی نیز خبرگزاری بسیج در این عرصه و نیز در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ناشی از شیوع مواد مخدر، بی‌حجابی، طلاق و ماهواره در صحنه بوده است و خبرنگاران افتخاری بسیج در تمام فراز و نشیب‌ها از جمله سیل و زلزله، دوران کرونا و رزمایش‌های خدمات‌رسانی فعالیت داشتند که به حق این رسانه بهترین بستر برای امیدآفرینی در جامعه، خدمت به مردم و بهترین میدان برای مقابله با نبرد رسانه‌ای دشمنان است.

خبرنگار افتخاری بسیج بودن، همچون سایر اقشار یک ظرفیت است که در عصری که رسانه‌ها حرف اول را می‌زند و دشمنان انقلاب با امپراطوری رسانه‌ای که در اختیار دارند سعی در ضربه زدن به جبهه انقلاب دارند و بیشتر بسیج را هدف گرفته‌اند، چون بیش از ۴دهه عمر انقلاب اسلامی در تمام توطئه هايشان از بسیج ضربه خوردند.

ترویج و تبلیغ در روابط عمومی بسیج در راستای تبیین است و به شیوه‌های مختلف عملیاتی و در تریبون‌ها از جهاد و تفکر بسیجی سخن گفته می‌شود، جهاد تبیین در اولویت برنامه‌های روابط عمومی‌ها و بویژه خبرگزاری بسیج از ابتدای تشکیل بوده و امروز در رأس امور است.

*چه تجربیاتی دارید و چه موضوعات خاصی را پوشش داده‌اید؟
در این سال‌ها پرداختن به موضوعات جهش تولید با مشارکت مردم، مطالبات مردم از مسئولین نظام اسلامی، محرومیت‌زدایی و مردم یاری، خدمت جهادی و سازندگی، اقتصاد مقاومتی، دفاع از اسلام و ملت‌های مظلوم، فرهنگ مقاومت و ایثار، مشارکت عمومی در حل مشکلات کشور به ویژه بهره‌گیری و میدان دادن به جوانان و نخبگان  سرمشق فعالیت‌هایم در خبرگزاری بسیج بود.

*از سختی‌های حرفه خبرنگاری و چالش‌هایی که در این مسیر مواجه شدید، توضیح دهید؟

خبرگزاری بسیج که به شیوه‌های مختلف سعی در انعکاس اخبار و خدمات جهادی و فرهنگ سازی دارد سالهاست از سوی مسئولین حمایت نشده و با جذب خبرنگاران افتخاری به فعالیت خود ادامه داده است و امروز برای انجام این مأموریت و معرفی اقدامات و خدمات بسیجیان سلحشور و جان برکف در جای جای میهن اسلامی به خود می‌بالد و این خدمت برای ما افتخار است.

خبرنگاران افتخاری خبرگزاری بسیج از ابتدا با اخلاص کار کردند در حالیکه حتی در روز خبرنگار از آن‌ها یاد نمیشد، چون خبرگزاری مجوز فرهنگ و ارشاد نداشت و بعضا به این علت نسبت به سایر رسانه‌ها از سوی مسئولان مربوطه کم‌تر به آن توجه و بها داده می‌شد، اما جهادگران بسیجی خبرگزاری بسیج هیچوقت و به هیچ علتی این سنگر مهم رسانه‌ای را ترک نکرده و از رسالت خود عقب ننشستند.

سال‌ها همراه وظایف خانه‌داری و مادری، حتی در شرایط سخت به تعهدم پایبند بودم حتی زمانی که فرزند اولم ۲ماهه شد کار را بر زمین نگذاشتم و با حمایت‌های خانواده در پوشش اخبار و محل کار حاضر بودم.

*چه نکاتی برای افزایش موثریت و تأثیرگذاری فعالیت تان مدنظر شماست؟

مجهز بودم به سلاح ایمان و اعتقاد به پایداری انقلاب اسلامی با پشتوانه ولایت و اطاعت از فرمان ایشان را سرلوحه کارم قرار دادم و در این راه ثابت قدم هستم تا امروز که سه فرزند دارم با روحیه‌ی امیدوار برای ادامه مسیری که به حق آرامش بخش دل‌ها است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار