مدرسه روستای خرماکلای قائمشهر با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی ،‌توسعه و تجهیز مدارس مازندران: همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران، مجتمع آموزشی بنیاد برکت روستای «خرماکلا» شهرستان قائمشهر توسط آیت‌الله رییسی به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۵۹۹۴۸۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی استادیان "مدیرکل نوسازی ،‌توسعه و تجهیز مدارس مازندران" گفت:

این مجتمع آموزشی که ساخت آن جزو مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور است،‌ در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع با اعتبارات دولتی ، بنیاد برکت و خانواده خیر مرحوم حاج حسن اصغرزاده ساخته و تجهیز شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران هزینه ساخت این مجتمع آموزشی را ۳۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و توضیح داد: این مجتمع، نخستین مجموعه با عنوان «مدرسه ، کانون توسعه و پیشرفت روستا» در کشور است.

به گفته استادیان مجتمع آموزشی خرماکلا علاوه بر کلاس درس دارای زمین چمن ورزشی، آمفی تئاتر، کلاس های آموزشی روباز، آلاچیق و حیاط پویا است .

خرماکلا یکی از روستاهای منطقه جاده نظامی قائمشهر است که پیش از این نیز به‌دلیل ایجاد ۷۲ واحد گلخانه تولید لیموترش به وسعت ۱۰ هزار متر مربع مورد توجه قرار گرفته است .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران همچنین از افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهری تنکابن همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران خبر داد و گفت: این مدرسه در زمینی به وسعت هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی ساخته شده است.

وی اظهار کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مازندران در نظر گرفته شد که از این میزان حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که با این اعتبارات، آسفالت، استقرار سیستم‌های سرمایشی گرمایشی مدارس، ساخت ۲۶ مدرسه و سالن ورزشی در مازندران انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار