خوش خدمتی به فداییان خلق

صمد بهرنگی از نویسندگان پان ترکیست می‌باشد که در 29 سالگی مرد...
کد خبر: ۸۵۱۳۳۰۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴

خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

روزنامه‌ی شرق که خبر انتشار کتاب لیلی گلستان بر اساس کتاب «ماهی سیاه کوچولو» اثر«صمد بهرنگی» را با ذوق زدگی فراوان انتشار داده بود اینبار پس از اعلام قرار گرفتن کتاب بهرنگی در صدر 10 کتاب برگزیده ادبیات کودکان در روزنامه‌ی گاردین ، نوشت :« با اینکه پیش از این دست‌کم دو ترجمه از «ماهی سیاه کوچولو» به زبان انگلیسی منتشر شده است، اما ترجمه تازه آزیتا راثی که انتشارات تاینی آول در لندن آن را منتشر کرده، مورد توجه قرار گرفته و در برخی از مطبوعات و سایت‌های انگلیس و از همه مهم‌تر روزنامه گاردین بازتاب‌های مثبتی پیدا کرده است. »

لازم به ذکر است که صمد بهرنگی از نویسندگان پان ترکیست می‌باشد که در 29 سالگی مرد . آثار وی در قبل و بعد از انقلاب ممنوع الچاپ بوده است!!«ماهی سیاه کوچولو»عنوان کتابی است از این نویسنده که مدت ها بیانیه ی غیر رسمی چپ های فدایی خلق بوده است.این کتاب داستان یک ماهی سیاه کوچک است که در یک رود زندگی می کند ولی می­خواهد به دریا برسد.

ذوق زدگی از برگزیده شدن کتابی که مدت‌ها بیانیه‌ی چپ‌های فدایی خلق بوده است!در روزنامه‎‌ی شرق در حالی است که این ارگان مطبوعاتی از حامیان کودتای مخملی آمریکایی – اسراییلی در ایران نیز می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار