از همخوانی با نسوان تا درام شجریان

مجید درخشانی بیش‌تر به سبب همخوانی با خوانندگان زنی چون سحر محمدی و مهدیه محمد خانی...
کد خبر: ۸۶۶۵۸۰۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

چند هفته پیش بود که ثریا حکمت بانوی بازیگر سال‌های نه چندان دور تلویزیون به علت مسمومیت دارویی به کما رفت و درگذشت. وی پیشتر به سبب مشکلات مالی و بی توجهی مسئولین و رسانه‌ها مدتی بدون سرپناه و در چادر به سر برد و حتی توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را نداشت!برخلاف امثال حکمت که در الویت خبری بسیاری از رسانه‌ها نیستند افرادی چون شجریان به واسطه‌ی اظهار‌نظر های سیاسی خویش علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و حتی دین مبین اسلام به سوژه‌ی شماره‌ی یک خبری برای رسانه‌های بیگانه ، ضد انقلاب و روزنامه‌های زنجیره‌ای داخلی تبدیل شده اند!

روزنامه‌ی شرق در آخرین تلاش‌های خود برای تداوم خبرسازی ازخواننده‌ای که بارها علیه نظام و اسلام مصاحبه کرده است، به سراغ «مجید درخشانی» رفت.

شرق نوشت:« نام «شجریان» که به میان می‌آید، صدای استاد «مجید درخشانی»، مملو از حزن می‌شود. سابقه دوستی این دو استاد موسیقی کم نیست؛ سال‌هاست که همدیگر را می‌شناسند و لااقل ١٢سال است که همکار و همراه یکدیگرند و شاید از نوروز امسال است که درخشانی دریافته در طول همین سال‌ها، شجریان، رازی در سینه خود و میهمان ناخوانده‌ای در تن خود دارد. این گفت‌وگو را با همان صدای حزن‌آلود ادامه می‌دهد تا از شجریان بگوید؛ بگوید که انسان محکمی است، بگوید که در پس آن صورت تغییریافته، سخن از امید به زندگی است، بگوید که مسئولان اگر می‌خواهند کمکی کرده باشند و ممنوعیت پخش صدای شجریان را لغو کنند.»

درخشانی به شرق گفت:« واقعیت این است که آقای شجریان نیاز به حمایت پزشکی ندارد. ایشان الان تحت نظر پزشکان خوبی هستند که روند درمان ایشان را پیگیری می‌کنند اما ‌ای‌ کاش که این ممنوعیت‌ها اتفاق نمی‌افتاد. تنها چیزی که می‌توانست به روند بهبود شجریان کمک کند همین وضع‌نشدن ممنوعیت‌ها بود. تأسف‌آور است که هنرمندی چون شجریان سال‌ها با شرایط بد جسمی مشغول فعالیت باشد اما اجازه انتشار آثارش را در کشور خود نداشته باشد. این را من می‌گویم که یک‌سال‌ونیم درگیر چنین ماجرایی بودم و می‌دانم برای یک هنرمند، ممنوعیت تا چه میزان گران تمام می‌شود. ایشان درحال‌حاضر حداقل دو آلبوم آماده با گروه شهناز دارند که لغو ممنوعیت انتشار آنها می‌تواند تنها کمک مسئولان به روند بهبودی استاد باشد. باید تا دیر نشده، ممنوعیت شجریان در ایران لغو شود، شاید این واپسین تلاش ما برای حفظ روحیه استاد باشد.»

محمد‌رضا شجریان پس از کودتای امریکایی – اسرائیلی سال 88 با مصاحبه و حضور در دفاتر شبکه‌های ضد انقلاب و گرفتن عکس یادگاری با دشمنان نظام نقاب از چهره برداشت.وی با بیان اظهارات ضد نظام و و ضد اسلامی خود ماهیت واقعی اعتقادات و گرایشات سیاسی خویش را عیان ساخت و هرگز از ابراز آنان اظهار پشیمانی نکرد!با این حال ویدئوی منتشره از سوی وی که خبر از بیماری این خواننده می داد مجالی شده برای ارگان‌ها خبری تا بدون در نظر گرفتن آنچه علیه انقلاب اسلامی ملت ایران و دین مبین اسلام گفته است دوباره در صدر اخبار هنری قرار گیرد.

لازم به ذکر است مجید درخشانی بیش‌تر به سبب همخوانی با خوانندگان زنی چون سحر محمدی و مهدیه محمد خانی شناخته می‌شود.وی مهدیه محمدی خانی را در اواز‌های زیادی که این خواننده‌ی زن در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، همراهی کرده است. محمد خانی در همین راستا و در خصوص کار‌هایش بارها با رسانه‌ی ضد نظام و بیگانه‌ای چون من و تو و بی بی سی مصاحبه کرده است. حضور در مراسمی برای تجلیل از زنان کاباره‌ای عصر پهلوی در لندن و اجرای زنده در انجا از دیگر اقدامات این آوازه خوان بوده است! سحر محمدی نیز دیگر خواننده‌ای است که مجید درخشانی در بسیاری از اوازهایش وی را یاری نموده است!محمدی با کشف حجاب در لندن پیشتر خبرساز شده بود!درخشانی پیشتر به سبب همین همراهی با خوانندگان زن از سوی بی بی سی فارسی به مصاحبه دعوت شده بود و از علاقه‌ی شدید بسیاری از دخترکان ایرانی به خوانندگی سخن گفت!!!

ارسال نظرات
آخرین اخبار