خبرهای داغ:
جلسه شورای هماهنگی گنبد کاووس برگزار شد؛

تعویض 16 هزار شناسنامه قرمز/ثبت 2017 مورد ولادت در سه ماه اول سال جاری

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: ثبت آثار ازدواج, طلاق، وفات و ولادت اهمیت بسزایی در برنامه ریزی کشور دارد.
کد خبر: ۸۷۰۶۰۹۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان،  احمد دستمرد در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع گنبدکاووس اظهار کرد: ثبت آثار ازدواج, طلاق، وفات و ولادت اهمیت بسزایی در برنامه ریزی کشور دارد.
وی افزود: به دلیل اهمیت آمار و ثبت آن, در سال های گذشته سرشماری نفوذ مسکن هر 10 سال یکبار صورت می گرفت که براساس مصوبه جدید, قرار است این سرشماری هر 5 سال یکبار انجام شود و در مهر و آبان سال جاری این سرشماری در کشور انجام خواهد شد.

رئیس ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع در سال 95 امروز برگزار می شود و برنامه تلفیقی ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس در سال 95, در 2 حوزه تعویض شناسنامه و صدور کارت هوشمند است.

احمد مهماندوست افزود: قرار است در شهرستان گنبدکاووس, 16 هزار شناسنامه قرمز تعویض و 110 هزار کارت هوشمند صادر شود.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای با اداره پست صورت گرفته تا پیش ثبت نام کارمندان دولت از این طریق و در اداره مورد نظر به صورت حضور مامورین انجام شود تا یک مرحله از ترافیک مراجعین کاهش یابد.

رئیس ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در سال جاری درصد ثبت ولادت در مهلت مقرر 99 و 75 صدم درصد و ثبت وفات در مهلت مقرر 99 و 7 صدم درصد در نظر گرفته شده است که در سال گذشته ثبت ولادت در مهلت مقرر 99 و 7 صدم درصد و ثبت وفات در حین مدت 99 و چهار صدم درصد بوده است.

مهماندوست سیاست برنامه ثبت احوال را در تحقق آن برون سپاری اعلام کرد و گفت: حرارت تحقق برنامه های این اداره به برون سپاری قعالیت ها به بخش خصوصی است و امسال دفتر پست شماره 2 جهت صدور کارت هوشمند در خیابان آزادگان جنب بیت الحزان افتتاح و تا عید سعید فطر نیز 2 دفتر پیشخوان جهت تعویض شناسنامه و صدور کارت هوشمند راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سال 80 تفاهم نامه ای برای صدور اولین کارت هوشمند با اداره آموزش و پرورش انجام شد و ما توانستیم از این طریق حدود 5 هزار کارت ملی را صادر نمائیم و انشاالله بتوانیم برای صدورت کارت هوشمند و تعویض شناسنامه را با این اداره داشته باشیم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس عملکرد آماری خود را در سه ماه اول سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94, 2 هزار و 17 مورد ثبت ولادت گزارش شده است که سه و هشت دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سال جاری افزایش داشته است.

وی در مورد ثبت هر مهلت مقرر در حین مدت افزود: در سال جاری از 2 هزار و 95 مورد 20 هزار و 91 مورد در مهلت مقرر به ثبت رسیده است که در سال گذشته در عین مدت از 2 هزار و 17 مورد, 2 هزار و 10 در مهلت مقرر به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری 862 مورد ازدواج و در سال 94, یکهزار و 37 مورد به ثبت رسیده است که در این مدت 151 مورد طلاق در سال جاری و 166 مورد طلاق در سال گذشته گزارش شده است.

مهماندوست در مورد ماندگاری ازدواج ادامه داد: 49 درصد از طلاق های ثبت شده ماندگاری سن زندگی آن ها زیر 5 سال بوده است.

وی توزیع سنی زوجین در زمان طلاق را در آقایان بین 20 تا 24 سال 18 مورد عنوان کرد و گفت: بیشترین فراوانی سن طلاق برای گردهمای سنی 20 تا 25 است که 48 مورد گزارش شده است .

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار