خبرهای داغ:

اولویت دولت افزایش رفاه مردم و رفع مشکلات اقتصادی است/آبرسانی به روستاها از اهداف اصلی دولت است

رییس جمهور با تاکید بر این که اولویت دولت رفع مشکلات اقتصادی و افزایش رفاه مردم است، گفت: هویت دینی و ملی، یک سرمایه‌ بزرگ برای مردم ایران است و باید حفظ شود.
کد خبر: ۹۵۶۴۹۳۱
|
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در جمع بسیار پرشور مردم شهرستان مرزی مراوه‌تپه اظهار کرد: شما مردم اخلاق‌مداری هستید که این اخلاق کریمانه را از پیامبر مهربانی‌ها داریم و آموخته دین ما است. این اخلاق پایه روابط انسانی و پیوند اقوام، مذاهب و گویش‌های مختلف است.

وی افزود: خوشحالم که امروز در جمع باصفا و اجتماع عظیم مردم خونگرم و وفادار به انقلاب اسلامی در شهر مراوه‌تپه هستم. برای من و همکارانم فرصتی است که در جمع مردم با محبت و باصفای این خطه هستیم. صمیمانه از استقبال گرم مردم عزیز قدردانی و تشکر می‌کنم.

رییس جمهور بیان کرد: محبت و صفای شما مردم جلوه زیبایی به این مراسم داد. از بدو ورود به منطقه تا این لحظه مرهون محبت مردم عزیز در مسیر بودم. با توجه به این‌که مسجد گنجایش کافی ندارد، از کسانی که روی سقف ساختمان‌ها، خیابان‌ها و مناطق اطراف مسجد حضور دارند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: می‌دانم که این میزان محبت و علاقه شما به انقلاب و نظام و شهداست و من به عنوان یک طلبه خدمتگزار شما مردم هستم. شما در منطقه‌ای مرزی هم خودتان آرامش دارید و هم به مردم آرامش می‌دهید.

روابط خوبی با مردم و دولت ترکمنستان داریم/ترکمنستان همسایه خوب ایران است

وی اظهار کرد: مردم و دولت ترکمنستان روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند و روز به روز این روابط در حال گسترش است و آن‌ها همسایه خوبی برای ایران هستند.

رییس جمهور گفت: این تعبیر رهبر انقلاب است که اخیرا در دیدار رییس‌جمهور ترکمنستان فرمودند ما نه تنها با یکدیگر همسایه، بلکه خویشاوند هستیم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: این هویت است که جوان ما را از آسیب‌های اخلاقی دور نگه می‌دارد و خانواده را از آسیب‌ها حفظ می‌کند. هویت در فراز و فرود‌ها می‌تواند سرمایه بزرگی برای جوانان باشد؛ لذا توجه به آموزش، فرهنگ، هویت فرهنگی، اخلاق و معنویت همواره مورد تاکید امام و رهبری قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: به مختومقلی فراغی افتخار می‌کنیم، چون شاعری است که سروده او در جهت ساخت انسان و توجه به تعالی و رشد انسان است. دلیل تجلیل ما از یک شاعر نامدار این است که او قلم و سروده‌اش در جهت تعالی انسان و رشد اسلام بین ملت‌ها حرکت کرد. او الگویی در منطقه و جهان به حساب می‌آید، چون شاعر زبردستی بود که می‌تواند مفاهیم ارزشمند انسانی را در قالب شعر به جامعه تعلیم دهد.

رییس جمهور گفت: امام و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی همواره توجه به این اصالت فرهنگی، اخلاقی، معنوی و ایمان را مورد تاکید قرار می‌دهند، چون سرمایه بزرگی است.

وی به تحولات غزه اشاره کرد و گفت: آن‌چه امروز مردم غزه و فلسطین را در صحنه حفظ کرد، ایمان مردم فلسطین است. آن‌چه موجب شکست رژیم صهیونیستی در وجدان‌های بیدار جهان شد، ایمان مردم فلسطین و غزه است. چیزی که موجب شد رژیم صهیونیستی با ۷۰ روز تلاش و پشتیبانی‌های غربی‌ها و امریکا نتوانسته با وجود تجهیزات نظامی‌اش جبهه مقاومت را شکست دهد همین ایمان و توکل است. این همان هویت است که سرمایه ارزشمندی است و همواره باید حفظ شود.

اولویت دولت رفع مشکلات اقتصادی و افزایش مردم است

آیت الله رئیسی گفت: رفع مشکلات اقتصادی و افزایش رفاه مردم از اولویت‌های اصلی دولت است. کشور ظرفیت‌های خوبی دارد و برای آن گام‌های زیادی برداشته شد و کار‌های زیادی انجام شد که نتیجه آن تغییر چهره شهر‌ها و روستا‌های کشور است، اما باز هم نیاز‌هایی هست که باید رفع آن‌ها مورد توجه قرار گرید.

وی بیان کرد: توجه ما در دولت به آمایش سرزمینی و توجه به مناطق کم‌برخوردار بر اساس آمایش سرزمینی است.

رییس جمهور ادامه داد: بسیاری از مناطق ما برخورداری نسبی دارند، اما باید تلاش کرد این برخورداری کامل شود.

آیت الله رئیسی افزود: در دور نخست سفر، اولویت‌ها را شناسایی کردیم، در حوزه عمرانی، اقتصادی، جاده‌ها و آبرسانی به مناطق مختلف گام‌های متعددی برداشته شده است، اما می‌خواهیم همه مشکلات برطرف شود لذا شناسایی مسائلی که امروز مورد توجه شما مردم است در دستور کار ما قرار دارد.

وی اظهار کرد: یکی از نکات مهم آبرسانی به روستاهاست که برخی از موارد انجام شده و مواردی هم باقی مانده است.

رییس جمهور گفت: آبرسانی به روستا‌ها از اهداف اصلی دولت است و اعتباری که برای آبرسانی بقیه روستا‌ها پیش‌بینی کردیم ۱۰۰ میلیارد تومان است که همکاران دست به کار می‌شوند تا مشکل برطرف شود.

آیت الله رئیسی بیان کرد: مساله دیگر جابه‌جایی روستا‌های بالادست سد «چایلی» است که اعتبار قابل توجهی پیش‌بینی کردیم تا جابه‌جایی ۶ روستای این مسیر انجام شود. بخشی از کار انجام شده و بخشی از کار هم ناقص است. دوستان باید دست به کار شوند تا زودتر به سرانجام برسد و نگرانی مردم برطرف شود.

وی ادامه داد: این که سال‌ها بگذرد و مردم یک منطقه نتوانند کاری برای ساخت‌وساز یا خرید و فروش ملک انجام دهند به حق نیست. فردی قصد دارد برای فرزندش خانه‌ای بسازد، اما در بلاتکلیفی مانده و نمی‌داند چه زمانی این مشکل حل می‌شود. این شرایط باید حتما اصلاح شود. باید از مردم این روستا‌ها تقدیر کرد که تاکنون به خاطر اخلاق‌مداری و رعایت قانون صبوری کردند و سریع باید راه را هموار کرد تا مشکل‌شان حل شود.

رییس جمهور گفت: مراوه‌تپه در حوزه راه مشکلاتی دارد برای این حوزه هم ۱۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا راه‌های شهرستان به سرعت اصلاح شود.

وی گفت: مراوه‌تپه منطقه‌ای فرهنگی است و مردمی دارد که به آموزش و پرورش توجه دارند. برای آموزش و پرورش باید اعتباری در نظر گرفته می‌شد که مدارس اصلاح شود. برای نوسازی مدارس منطقه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

آیت الله رئیسی افزود: جوان هم به نشاط و ورزش نیاز دارد. برای ساخت مجموعه‌های ورزشی در این شهرستان ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رییس جمهور ادامه داد: گاهی که بارندگی منطقه زیاد می‌شود، مردم با مشکل سیلاب مواجه می‌شوند. لایروبی رودخانه‌ها از مواردی است که اعتبار در نظر گرفتیم و باید لایروبی به سرعت انجام شود. اجرای طرح شبکه انتقال برق هم از نکات مورد تاکید است و حتما انجام می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی باید در این منطقه مورد توجه باشد. صنایع تبدیلی در این زمینه و برای تکمیل زنجیره ارزش بسیار مهم است. بنای ما این است که از خام‌فروشی دور شویم. در عرصه کشاورزی صنایع تبدیلی می‌تواند ارزش را بالا ببرد.

رییس جمهور گفت: در گلستان هم گام‌های خوبی برداشته شده است. ضمن قدردانی از همه مسئولانی که در گذشته کار کردند باید بگویم در این ۲ سال و اندی تلاش کردیم نگاه متفاوتی داشته باشیم. نگاه متفاوت ما باعث شد رشد اقتصادی گلستان که پیش از این دولت منفی پنج درصد بود امروز به مثبت سه درصد برسد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: برخی بنا به دلایلی دهه گذشته را دهه تعطیل می‌نامند، این در حالی است که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم و سال دوم شاهد رشد اقتصادی کشور هستیم. برخی از مراکز آماری ما رشد پنج درصد و برخی دیگر هم رشد هفت درصدی را در سال دوم دولت سیزدهم تایید می‌کنند.

وی افزود: دشمن نمی‌خواست ما رشد اقتصادی داشته باشیم، تولیدمان رونق بگیرد، جوانان‌مان مشغول تحصیل و تولید و فعالیت در حوزه‌ای مختلف باشد، اما همه این‌ها محقق شده است. مهم نیست دشمن چه می‌خواهد، مهم این است که ما عظمت کشور و انقلاب و نظام را در همراهی با مردم می‌بینیم و شما مردم بهترین پشتوانه برای نظام جمهوری اسلامی هستید.

رییس جمهور اظهار کرد: با پشتیبانی شما مردم عزیز بسیاری از مشکلات رفع شده و گام‌های بلندی در جهت رشد برداشته شده است. بعد از این هم کشور ما در حال رشد و پیشرفت خواهد بود. آینده بسیار روشن و نورانی است.

آیت الله رئیسی ادمه داد: مرهون خون شهدا هستیم و به خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و همه کسانی که در عرصه‌های مختلف برای توسعه کشور تلاش می‌کنند. احترام می‌گذارم.

وی به استقبال پرشور مردم مراوه‌تپه اشاره کرد و گفت: به سبب کثرت جمعیت امکان پیاده‌شدن از ماشین وجود نداشت، اما امیدوارم پاسخ این محبت‌های شما را در کار و فعالیت بدهیم و خدمات دولت و نظام در این منطقه بیشتر شود.

رییس جمهور افزود: گفته شد تاکنون هیچ رییس‌جمهوری به این منطقه نیامده است. من می‌خواستم در سفر نخست به مراوه‌تپه بیایم، اما آن زمان شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای برنامه‌ریزی ایجاد می‌کرد. خوشحالیم که شرایط مساعد شده و امروز در نقطه صفر مرزی در خدمت مردم هستیم.

پر بیننده ها