خبرهای داغ:
فرمانده مرکز مقاومت بسیج قهاوند خبر داد

اعطای 10 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در قهاوند

فرمانده مرکز مقاومت بسیج قهاوند گفت: در سال جاری سپاه قهاوند با اعطای 10 میلیارد ریال وام به متقاضیان توانست برای 110 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کند.
کد خبر: ۸۸۲۳۶۵۷
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

سیدروح‌الله حسینی‌شاخص در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برنامه‌های بسیج در سال جاری و با بیان اینکه بسیج در هر زمینه‌ای که وارد شده با موفقیت و سربلندی بیرون آمده است، اظهار داشت: برنامه های سازمان بسیج نیز در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری است .

وی با بیان اینکه سپاه قهاوند در زمینه پرداخت وام‌های اقتصاد مقاومتی به افراد متقاضی در عرصه‌های مختلف به خوبی عمل کرده است، بیان داشت: با همیاری و کمک بسیجیان توانستیم 100 درصد اعتبارات را جذب کرده و متقاضیان را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کنیم .

فرمانده مرکز مقاومت بسیج قهاوند افزود: در سال 95 سپاه قهاوند با اعطای 10 میلیارد ریال وام به متقاضیان توانست برای 110 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کند .

وی گفت: عرصه‌های اقتصاد مقاومتی شامل پرورش ماکیان، دامداری، پرورش زنبور عسل و تولید زعفران و... است بسیجیان منطقه قهاوند در این عرصه‌ها مشغول به کار شده‌اند.

حسینی ابراز داشت: در طول 6 ماهه گذشته با پرداخت وام‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قرخلر 15 نفر مهاجرت معکوش داشته اند و به منظور ایجاد اشتغال برای خود و خانواده خود از تهران به سمت منطقه برگشته و با راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی برای خود و خانواده اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی بیان داشت: در روستای عبدالرحیم نیز 25 نفر از بسیجیان این روستا با پرورش زنبور عسل توانسته‌اند در طول سال 10 تن صادرات عسل از این روستا به سایر شهرهای میهن اسلامی داشته باشند .

این مقام مسئول گفت: در شهر قهاوند جوانی با راه اندازی مجتمع پرورش بلدرچین توانست علاوه بر ارسال محصولات به استان‌های کرمانشاه، سنندج، ایلام، اراک و تهران محصولات خود را به کشور ارمنستان نیز صادر کند.

به گفته وی در روستای یسرلو یکی از بسیجیان با راه اندازی کارگاه تولید شوریجات در طول سال بیش از 100 تن شوریجات که حاصل دست رنج ساکنین منطقه قهاوند است را به سایر استان‌های کشور صادر می‌کند.

حسینی بیان داشت بسیج سازندگی به عنوان نهادی با روحیه جهادی همواره از طرح‌های تولیدی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های جوانان این مرز و بوم حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خرد و کوچک باعث پیشرفت جامعه می شوند، گفت: اقتصاد هر جامعه با راه اندازی مشاغل خرد و کوچک رشد می کند و توسعه و پیشرفت هر جامعه در گروه ایجاد مشاغل کوچک است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار