خبرهای داغ:
کارآفرین تویسرکانی:

سود حاصل از تولید مبل به جیب دلال‌ها می‌رود

کارآفرین تویسرکانی گفت: یکی از مشکلات تولیدکنندگان مبل وجود واسطه های است که سود حاصل از تولید مبل به جیب آنها می رود.
کد خبر: ۸۸۲۳۱۹۶
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، روستای سید شهاب از توابع شهر تویسرکان است که هم اکنون بیشتر ساکنین آن در زمینه تولید مبل و منبت فعالیت دارند.

برای حمایت از تولیدکنندگانی که با مشکل سرمایه در گردش مواجه شده اند، بسیج سازندگی اقدام به پرداخت تسهیلات به این افراد کرده است.

یکی از کارآفرینان بسیجی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: حدود 20 سال پیش بعد از اینکه سوم راهنمایی را تمام کردم در یکی از کارگاه‌های مبل‌سازی روستای سید شهاب مشغول به کارشدم و به مدت 4 سال شاگردی کردم بعد از اینکه کار را به خوبی یاد گرفتم با کمک خانواده و سرمایه ای که به دست آورده بودم یک کارگاه مبل‌سازی راه‌اندازی کردم.

مجید عسگری افزود: اوایل کار به دلیل نداشتن مشتری با مشکلات زیادی مواجه شدم اما به مرور و با توجه به مبل‌های که تولید کردم توانستم جایگاه خودم را در بازار رقابت تولید این محصول به‌دست آورم.

سود حاصل از تولید مبل به جیب دلال‌ها می‌رود 

وی با تاکید برفعالیت گسترده مردم روستای سید شهاب در زمینه تولید مبل و منبت گفت: شغل و پیشه مردم سید شهاب در ابتدا کشاورزی بوده است اما با توجه به اینکه از این طریق درآمد زیادی به دست نمی‌آوردند اقدام به ترک روستا و مهاجرت به شهرها می کنند تا اینکه سه تن از اهالی این روستا که در تهران در زمینه مبل و منبت کار می کرده‌اند این دانش را به سید شهاب آورده و یک کارگاه راه اندازی می کنند.

این تولید کننده مبل ابراز داشت: وقتی مردم می بینند که آنها درآمد خوبی از این راه به دست می آورند کم کم به سمت تولید مبل و منبت روی می آورند، به نحوی که امروز در سید شهاب نمی توانید یک نفر نیز بیکار پیدا کنید.

وی اظهارداشت: اولین گام در تولید مبل تهیه چوب مناسب برای این کار است که معمولا چوب دو درخت راش و گردو از چوب های با کیفیتی هستند که در صنعت مبل سازی استفاده می‌شود.

عسگری خاطرنشان کرد: چوب درخت راش را از استان های شمالی تهیه می‌کنیم و برای تهیه چوب درخت گردو اوایل از شهرخودمان اقدام می‌کردیم اما با افزایش درخواست ها برای خرید چوب درخت گردو و کمبود آن در تویسرکان به تازگی از استان های همجوار مثل کردستان و ... نیز این نوع چوب را تهیه می کنیم.

سود حاصل از تولید مبل به جیب دلال‌ها می‌رود 

وی با بیان اینکه خرید چوب با توجه به میزان سفارشات صورت می گیرد، بیان داشت: معمولا در طول سال 3 مرتبه(هر بار یک کامیون) چوب برای تولید مبل و منبت می خریم وهر کامیون نیز ظرفیت حدود 150 تا 160 الوان چوب را دارد که بین 25 تا 26 میلیون تومان هزینه خرید آن می‌شود.

این کارآفرین بسیجی گفت:چوب های خریداری شده نجاری و قالب گذاری و بعد از آن نیز کلاف‌گذاری می‌شوند و در گام بعدی منبت و طراحی بر روی چوب انجام می‌گیرد و در نهایت برای رنگ کاری و رویه کاری به سالن های مربوطه می‌روند.

وی اظهارداشت: تولید مبل یک فرآیند زمانبر است و با توجه به این موضوع در طول یک ماه 10 دست مبل 7 نفره توسط 4 نفر نیروی که دارم تولید می‌شود.

عسگری خاطرنشان کرد: بیشتر تولیدات را به صورت مستقیم به دست خریدار می‌رسانیم اما گاهی هم پیش می آید که مبل‌ها را برای فروش به نمایشگاه‌های تهران می‌دهیم.

وی با اشاره به مشکلات تولید مبل گفت: یکی از مشکلاتی که تولیکنندگان مبل را آزار می‌دهد وجود واسطه ها در این کار است که سود اصلی کار به جیب این افراد می‌رود، از دیگر مشکلات این کار ورود دستگاه CNC است که باعث کاهش افراد شاغل در این کار شده است.

این کارآفرین تویسرکانی با ابراز رضایت از درآمدش گفت: بازار مبل نوسانات زیادی دارد بعضی از ایام سال هست که اصلا مبل فروش ندارد و گاهی هم مثل ایام منتهی به نوروز فروش خوبی دارد و با این اوصاف با کسر هزینه‌های جاری و حقوق کارگرها به طور متوسط ماهیانه یک میلیون و 700 هزار تومان برایم می‌ماند.

سود حاصل از تولید مبل به جیب دلال‌ها می‌رود 

انتهای پیام/

ارسال نظرات