خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج با کارآفرین موفق؛

چرخ‌هایی که چرخ زندگی 11 خانواده را می‌چرخاند

فرزانه کریمی کارآفرین موفق همدانی با راه‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک در همدان برای 11 نفر ایجاد اشتغال کرده است.
کد خبر: ۸۸۱۹۲۹۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، توجه به مشاغلی که بانوان بتوانند با فعالیت در آن ضمن درآمدزایی برای خود، زمینه اشتغالزایی را نیز فراهم کنند اهمیت بسیاری دارد، بسیج سازندگی با توجه به این موضوع اقدام به پرداخت تسهیلات به مشاغلی کرده است که بانوان بتوانند با فراغ بال اقدام به کارآفرینی کنند.

خیاطی یکی از کارهایی است که بانوان می‌توانند با آورده‌ای مختصر و حمایت سازمان‌ها و ادارات مرتبط اقدام به ایجاد کارگاه های تولیدی کنند.

در همین راستا با یکی از بانوان موفق این عرصه در شهرستان همدان گفتگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

فرزانه کریمی کارآفرین موفق همدانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان بیان داشت: ما برای شرکت تولید پوشاک رکس اسپورت کار می‌کنیم و سفارش‌های این شرکت که تنوع زیادی از کارهای ورزشی، اسپرت زنانه و... دارد را آماده می کنیم.

چرخ‌هایی که چرخ زندگی 11 خانواده را می‌چرخاند 

وی با ابراز رضایت از درآمدش اظهار داشت: با توجه به اینکه کار ما بر اساس سفارش‌هایی است که می‌گیریم، خیلی درگیر بازار فروش نمی‌شوم، اما درآمد کارم بسته به شرایط مختلف فرق می‌کند.

این تولیدکننده همدانی افزود: برخی مواقع ماهی یک میلیون تومان برایم می ماند و بعضی مواقع مثل بازار شب عید یا مناسبت‌های خاص درآمدی که برایم می‌ماند از 3 میلیون تومان نیز بیشتر می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر 10 نفر خیاط در کارگاه مشغول به کار شده‌اند و ماهیانه 400 الی 600 هزار تومان نیز حقوق هر کدام از آنهاست، در صورتی که اضافه کاری نیز داشته باشند حقوق آنها تا 800 هزار تومان هم می رسد.

کریمی با اشاره به تولید 2 هزار و 500 هزار لباس در طول سال گفت: ابتدا این کار را برای تفریح و سرگرمی با سه چرخ در زیرزمین خانه خود شروع کردم اما خوشبختانه کارم رونق گرفت و امروز 12 چرخ دارم که به‌وسیله آنها زندگی 12 خانواده می‌چرخد.

 چرخ‌هایی که چرخ زندگی 11 خانواده را می‌چرخاند

وی خاطرنشان کرد: قبلاً در تهران سکونت داشتیم و همانجا دیپلم خیاطی گرفتم و کارهای کوچک و خانگی را انجام می‌دادم اما بعد از اینکه فرزندانم متولد شدند، این کار را کنار گذاشتم و دیگر خیاطی نکردم تا بهتر بتوانم به فرزندانم رسیدگی کنم.

این بانوی کارآفرین در ادامه افزود: با توجه به شغل همسرم که رنگ‌کار چوب هست و موقعیت خوب همدان 10 سال پیش از تهران به همدان نقل مکان کردیم، 4 سال قبل وقتی که پسرانم در دانشگاه قبول شدند و به دانشگاه رفتند، من تنها شدم و برای اینکه بتوانم اوقات خودم را پر کنم 3 چرخ تهیه کردم و در زیرزمین خانه خیاطی کردم.

وی گفت: با توجه به اینکه شوهر خواهرم در شرکت تولید پوشاک رکس اسپورت است از ایشان خواستم که مقداری کار به من بدهد که با آنها سرگرم شوم، اما بعد از مدتی که کارم جدی و حجم کار بیشتر شد خواهرم برای سرعت بخشیدن به زمان تحویل سفارشات اضافه شد تا اینکه کار گسترش پیدا کرد به نحوی که در زیرزمین 7 تا چرخ داشتم و 5 نفر نیرو که کار می‌کردند.

فرزانه کریمی اظهار داشت: سپس یک طبقه از منزل خود را به عنوان کارگاه تولیدی آماده کردم و چرخ‌ها را به آنجا منتقل کردم.

 این تولید کننده موفق همدانی خاطرنشان کرد: کار ما فقط دوزندگی است و مابقی کارها مثل چاپ تصویر و ... را کارگاه های دیگری انجام میدهند.

 چرخ‌هایی که چرخ زندگی 11 خانواده را می‌چرخاند

کریمی گفت: برای شروع کار 4.5 میلیون تومان آورده داشتم که آن را نیز قرض گرفته بودم ولی بعد از 7 ماه توانستم آن را از درآمدهایی که کسب کرده بودم تسویه کنم.

وی ادامه داد: کار تولید و خیاطی به گونه‌ای است که با شیب کندی به درآمدزایی و سودآوری می‌رسد، از طرفی نیروی‌های که هماکنون برای من کار می کنند قبلا هیچ آشنایی با خیاطی و کار با چرخ نداشتند و با آموزش و در طول کار و با کسب تجربه کار را یاد گرفته‌اند،همین عامل یکی از مسائلی بود که باعث شد دیرتر به روند سودآوری برسم.

این کارآفرین موفق خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که برای من کار می کنند یا از اقوام هستند یا از دوستانی که در جلسه قرآن با آنها آشنا شده ام.

وی اظهار داشت: اگر هم اکنون کسی بیاید و بخواهد کار یاد بگیرد من این کار را به او یاد خواهم داد، چون اعتقاد دارم که اگر یک نفر بتواند کار یاد بگیرد این توانایی را خواهد داشت که هزینه زندگی یک خانواده را تامین کند.

کریمی با اشاره به کیفیت خوب کارهای تولیدی این کارگاه گفت: این اواخر برای خرید 2 چرخ و اضافه کردن آنها به چرخه کار دچار کمبود نقدینگی شده بودم، برای همین برای دریافت وام به بسیج سازندگی مراجعه کردم و 15 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات