با ادامه‌ی بحرانِ كمبود آب؛

ادامه آب‌رسانی سیار به برخی شهرك‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجّه به پدیده‌ی خشك‌سالی در سال‌های اخیر و اُفتِ منابعِ زیرزمینی، آب‌رسانی سیار به برخی واحدهای صنعتی استان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۳۳۰۹۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضا فلّاح، مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر ، معضلِ كم‌آبی در بخش‌های مختلف تولیدی در سطح شهرك‌ها و نواحی صنعتی استان ، همچنان به عنوان یك بحرانِ جدّی برقرار است.

وی با اشاره به آغاز عملیاتِ آب‌رسانی سیار به شهرك‌های صنعتی شهركرد، سفیددشت، بلداجی و فرادنبه از ابتدای اردیبهشت‌ماهِ سال‌جاری ؛ تصریح كرد: طبقِ تحلیلِ گزارش‌های دریافتی ، بیش از 200 هزار لیتر آب برای جبرانِ كمبود آب در مصارف صنعتی در شبانه‌روز مورد نیاز است.

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تعداد چاه‌های عمیقِ تأمینِ آب در شهرك‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری را 27 حلقه عنوان كرد و اظهار داشت: در حال حاضر آبِ چاه‌های شهرك‌های سفیددشت و فرادنبه در حد كاملا محسوس ، كاهش یافته و دبی آب در مابقی شهرك‌ها و نواحی صنعتی نیز با ظرفیتی بسیار كم جریان دارد.

فلاح ، اتّصال به شبكه‌ی آب‌رسانی پروژه‌ی بن- بروجن و تأمین آب از سرشاخه‌های كارون را تنها راهِ مطمئن برای برون‌رفت از بحرانِ موجود برشمرد  و گفت : اگر سهمیه‌ی تخصیصی از طرح‌های انتقالِ آب در ماه‌های آتی محقّق نشود ، شهرك صنعتی شهركرد نیز با مشكل مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به نیازِ 0.4 (چهار دهم) لیتر در ثانیه آب برای هر هكتار زمین در شهرك یا ناحیه‌ی صنعتی ، عنوان كرد : وسعت زمین‌ِ صنعتی در شهرك صنعتی شهركرد بالغ بر 320 هكتار است و بنابراین نزدیك به 130 لیتر بر ثانیه  آب نیاز دارد. در حالی كه این شهرك صنعتی هم‌اكنون با كمبود 105 لیتر بر ثانیه آب مواجه است.

لازم به توضیح است در حال حاضر ۲۹ شهرک و ناحیه‌ی صنعتی مصوب در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارند که در 21 شهرک و ناحیه‌ی صنعتی كلیه‌ی شرایطِ زیرساختی برای واگذاری زمین به متقاضیانِ سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی ، خدماتی و صنفی  فراهم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار