سید مرتضی علوی
فرمانده سپاه شهرستان سامان:

غدیرخم یکی از پایه های اصلی دین اسلام، ولایت و امامت است

سرهنگ دوم پاسدارحسن بهرامی گفت: عيد غدير بهترين عيد مسلمانان بوده و ما به عنوان مسلمان بايد در بزرگداشت اين روز تلاش کرده و به فلسفه واقعي آن پي ببریم.
کد خبر: ۹۲۶۳۸۵۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

   به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان به مناسبت فرا رسیدن عید سعیدغدیر خم در نشست با کارکنان این ناحیه گفت : یکی از پیام های غدیر مساله رهبری و صفات و خصوصیات رهبر است، هر کسی نمی تواند رهبر و جانشین پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در جامعه اسلامی باشد، رهبر باید کسی همانند حضرت علی(علیه السلام) باشد که در خط پیامبر بوده و مجری فرمان و دستورات او باشد و گرنه بر مردم است که با او بیعت نکنند، در نتیجه مساله غدیر با مساله سیاسی اسلام گره خورده است.

سرهنگ دوم پاسدار حسن بهرامی افزود: غدیرخم مظهر تاکید اسلام به سیاست و حکومت داری است و این واقعه مهم وحساس یک مسئله تاریخی صرف نیست ، بلکه جزء مسلمات تاريخ اسلام و آئینه جامعیت اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: غدیرخم یکی از پایه های اصلی دین اسلام، ولایت و امامت است و این عيد بهترين عيد مسلمانان بوده و ما به عنوان مسلمان بايد در بزرگداشت اين روز تلاش کرده و به فلسفه واقعی آن پی ببریم.

بهرامی تصریح کرد: در روز غدير نعمت اسلام و نعمت هدايت در صورتي تمام و كمال می‌شود كه نقشه راه بعد از پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) برای مردم معين شود و اين نعمت به دستور خداوند به مردم ابلاغ و حضرت علی(علیه السلام) از طرف خداوند به ولايت مردم منصوب شدند؛ و این بدین معناست كه اسلام منهای ولايت، پوچ و همانند خیمه‌ای بی عمود است.

بهرامی گفت: واقعه عظیم و تاریخی غدیر خم، یکی از پراهمیت‌ترین و عظیم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است که باید به آن بیشتر پرداخت این واقعه بزرگ تاریخی در اسلام، دل‌ها را متوجه یک امر مهم اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت‌ساز در زندگی می‌کند که آن، ولایت و رهبری جامعه دینی است.

فرمانده سپاه شهرستان سامان در پایان عنوان کرد: امام علی علیه السلام تنها کسی است که رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله در اجتماعی چندین هزار نفری او را به عنوان عَلَمی در سر راه بشریت قرار داد از این روی پیغمبر صلی الله علیه و آله ، در قضیه ‏ى غدیر، كسى را در مقابل چشم مسلمانان و دیدگان تاریخ قرار دادند كه از ارزشهاى اسلامى، به طور كامل برخوردار بودند؛ این اقدام رسول خدا صلی الله علیه و آله بیان کننده آن است که شخصیت مطلوب اسلام، شخصیتی با ویژگی های امام علی علیه السلام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار