زنگ ایثار و مقاومت در مدارس دشتستان نواخته شد

زنگ مهر و ایثار و مقاومت و آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان دشتستان همزمان با سراسر کشور و به صورت نمادین در هنرستان کاردانش هنر برازجان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی نواخته شد.
کد خبر: ۹۴۵۹۶۲۳
|
۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان فرماندار شهرستان دشتستان در مراسم زنگ بازگشایی مدارس، مهر را آغاز بهار علم و دانش دانست و گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با حضور دانش آموزان در آغاز بهار علم و دانش در کنار معلمان، انرژی مضاعفی را برای شروع یک سال تحصیلی دیگر به آنان تزریق می‌کند.
احمد بنافی اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی می‌تواند مانند یک دانشگاه، دانش آموزان را با آرمان‌های شهداء آشنا سازد و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان ما تاثیر به سزایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز تهاجم دشمن بعثی به کشورمان، بسیاری از مردم که قشر عظیمی از آن‌ها را معلمان و دانش آموزان تشکیل می‌دادند خود را مهیای مقابله با این تهاجم نمودند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان امنیت و آرامش امروز را مرهون جانفشانی و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: اگر ایثارگری و فداکاری رزمندگان در آن دوران نبود امروز وضعیت کشور ما هم مانند کشور‌های منطقه که درگیر جنگ‌های داخلی و داعش هستند خواهد بود.
بنافی دوران تحصیل را یکی از مهمترین دوران عمر هر فرد عنوان کرد و بیان نمود: دانش آموزان باید قدر این دوران طلایی را بدانند و با برنامه ریزی صحیح و درست زمینه رشد و پرورش استعداد‌های درخشان خود را فراهم نمایند.
تحصیل و دوران طلایی مدرسه دانش آموزان را برای فراگیری علم با رغبت هر چه بیشتر آماده می‌سازد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، گفت: امروز تلاش چندماهه همکاران پرتوانم در مجموعه آموزش و پرورش به ثمر نشست و ما شاهد بازگشایی حضوری مدارس در سرتاسر شهرستان هستیم.
سلیمان حیاتی اصل اظهار داشت: طرح ملی بازگشایی مدارس در قالب ستاد پروژه مهر از اول تیرماه در شش کمیته تخصصی روند آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید را دنبال نمود.
وی عنوان نمود: طی این مدت با انجام کار‌هایی مانند برگزاری کلاس‌های طرح تثبیت و جبران افت یادگیری ناشی از دوران کرونا، سازماندهی نیروی انسانی، ثبت نام دانش آموزان، ثبت سفارش کتب درسی و ... خود را مهیای امروز نمودیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: آغازسال تحصیلی جدید با حضور بیش از ۳۵ هزار نفر دانش آموز در تعداد حدود ۱۳۰۰کلاس درس و بیش از ۳۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی شهرستان آغاز شده و با توجه به کمبود تجهیزات توانستیم با کمک مسئولین تاحدودی این کمبود‌ها را جبران نمائیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار