مادر شهید محمدرضا قوی‌دست در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

به آسمان نگاه کردم، گفتم خدایا این قربانی را قبول کن

مادر شهید محمدرضا قوی‌دست گفت: بعد ۱۳ سال انتظار، هنگام تحویل گرفتن پیکر فرزندم شهیدم، جز چند استخوان چیزی دیگری ندیدیم در آنجا به آسمان نگاه کردم و گفتم خدایا این قربانی ناچیز را از من قبول کن.
کد خبر: ۹۴۶۰۲۲۳
|
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

فاطمه روستایی‌زاده مادرِ شهید محمدرضا قوی‌دست در گفتگو با خبرنگار بسیج در قم، بیان کرد: محمدرضا در روز ۲۱\۱\۱۳۴۳ متولد شد و درسن ۱۹ سالگی به جبهه رفت و در تاریخ ۱۰\۱۲\۱۳۶۲ در عملیات خیبر واقع در جزیره مجنون به شهادت رسید و بعد ۱۳ سال مفقود اثر بودن به میهن بازگشت.

وی ضمن اشاره به شیوه تربیت شهید قوی دست افزود: از خداوند خواستم که فرزند پسری به من عطا کند که مانند امام رضا (ع) شجاع، مومن وباایمان باشد؛ محمدرضا هدیه‌ای از سوی امام رضا (ع) به بنده بود و اسم او را رضا گذاشتم. در دوران کودکی رضا، هیچ وقت بدون وضو به او شیر ندادم و از کودکی فرزندم را مومن و ولایی تربیت کردم.

وی با اشاره به به ایمان و اخلاق بالای محمدرضا ادامه داد: محمدرضا از ۸ سالگی تمام تکالیف دینی خود را به درستی و سر وقت انجام می‌داد. وی به روزی حلال و حرام بسیار اهمیت می‌داد و در بیرون از منزل تا مطمئن نمی‌شد غذایی حلال است لب به آن نمی‌زد.

روستایی زاده ادامه داد: از دیگر خصوصیات برجسته او، امربه معروف و نهی از منکر درست و به موقع بود.

وی با بیان خاطراتی از جبهه رفتن‌های شهید قوی‌دست بیان کرد: در ابتدا پدر محمدرضا به او اجازه نمی‌داد که به جبهه برود، اما پس از اینکه محمدرضا با من صحبت کرد از من خواست تا برود که بتواند تکلیف دینی خود را انجام دهد، بنده درخواست اورا قبول کردم و به او گفتم تو را اول به خدا و بعد به صاحب الزمان (عج) می‌سپارم.

وی با توجه به بازگشت پیکر این شهید والامقام به میهن افزود: ماه رمضان بود و بسیار بی‌تاب بودم در شب احیا قصد کردم بروم مسجد و تکلیفم را با خدا و امام زمانم مشخص کنم. چندین روز گذشت و بعد انتظار ۱۳ ساله، روز عید فطر فردی از سپاه به منزل ما آمد و گفت جنازه شهیدتان رسیده است، بروید و شهید را تحویل بگیرید. وقتی به آنجا رسیدم جز چند استخوان چیزی ندیدیم. در آنجا به آسمان نگاه کردم و گفتم خدایا این قربانی ناچیز را از من قبول کن.

ناگفته‌های مادر شهید محمدرضا قوی‌دست از بازگشت پیکر شهیدش

روستایی‌زاده ادامه داد: بعدها افرادی که اطرافم بودند برایم تعریف کردند که هنگام در آغوش گرفتن پسرم نوري از بالاي سرم بلند شده و به آسمان عروج پیدا کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌هاي اجتماعي خود گفت: روزهاي دوشنبه براي برپایي مراسم در مسجد جمکران با بانوان جهادي کار میکردیم اما با توجه به شیوع بیماري کرونا فعالیت ها کمتر شد؛ فعالیت دیگرم نگهداري از بانوان بي سرپرست است با اینکه دیگر خودم کم توان شدم.

این مادر شهید، سیره زندگاني حضرت زهرا(س) و دختر ایشان حضرت زینب (س) را به عنوان بانوان مجاهد و فداکار از جمله الگوهاي موفق براي زنان و مادران شهدادانست و گفت: ما خاك پاي آنها هم نمیشویم.

روستایی‌زاده در پایان خطاب به جوانان گفت: توصیه من این است که دعا براي ظهور آقا امام زمان(ع) را فراموش نکنند حجاب و عفاف خود را حفظ کنند و از خدمت به اسلام غافل نشوند.

ناگفته‌های مادر شهید محمدرضا قوی‌دست از بازگشت پیکر شهیدش

انتهای پیام/ زهراسادات حسینی

#قم_سرآمد_شهادت‌وسرافرازی

ارسال نظرات
آخرین اخبار