خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد تأکید کرد

لزوم توجه آموزش و پرورش استان همدان به جبران کمبود معلم به عنوان یک اصل

همدان-استاندار همدان گفت: آموزش وپرورش استان اگرچه در زمینه جذب معلم موفق عمل کرده است اما همچنان باید برای جبران کمبود معلم برای دانش‌آموزان برخی مناطق تلاش کند و این مهم را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهد.
کد خبر: ۹۵۲۷۰۸۵
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
لزوم توجه آموزش و پرورش استان همدان به جبران کمبود معلم به عنوان یک اصل

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش معاونین و رؤسای ادارات نواحی و ادارات شهرستان‌های آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان اگر چه در زمینه جذب معلم موفق عمل کرده است اما همچنان باید برای جبران کمبود معلم برای دانش‌آموزان برخی مناطق تلاش کند و این مهم را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: کار معلمی بسیار سخت است، به ویژه در بخش تربیت چرا که از فرهنگ‌های مختلف در مدارس می‌آیند تا آموزش ببینند و تربیت شوند.

استاندار همدان ادامه داد: آموزش پرورش با توجه به رسالت سنگین در فرهنگ‌سازی جامعه، کار حساس و دشواری همچنان در پیش رو دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر شاهد ناهنجاری در جامعه در دنیا یا کشور خودمان هستیم به دلیل کم توجهی به مسائل فرهنگی است، تاکید کرد: فضای مجازی بزرگترین آفت و آسیب را برای نسل نوجوان و جوان دارد چرا که در این فضا تلاش می‌شود که خانواده و فرهنگ آن را تحت تاثیر قرار دهد.

قاسمی فرزاد حوادث فرانسه را نتیجه بذری دانست که آن کشور برای دیگر کشورها کاشت تا بتواند از در سایر مناطق جهان شورش بپا کند.

وی با اشاره به اینکه در دوران نونهالی و در سنین طفولیت در برخی مدارس پیش دبستانی، بچه ها را با فرهنگ متفاوت و منحط غربی آشنا کنند، افزود: اگر بی توجهی به آموزش و پرورش ادامه پیدا کند، دنیا دچار از هم گسیختگی اجتماعی می‌شود.

استاندار همدان زحمات معلمان در دوران کرونا را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: آموزش از راه دور ویژگی‌های خاصی دارد و فضای مجازی خسارت‌های زیادی برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه مساله افت تحصیلی فقط مختص استان ما نیست اما باید تلاش کنیم آن را برطرف کنیم، تاکید کرد: باید توانایی و عملکرد معلمان در تدریس باید مورد ارزیابی قرار گیرد و کسانی که اعتقاد آنها به مبانی نظام سست است نباید سرنوشت دانش آموزان به آنها داده شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه هدایت فرزندان نباید به کسانی سپرده شود که هیچ ساختاری برنمی تابند و دردها و اعتقادات جامعه را سبک می‌شمارند و نادیده می‌گیرند، یادآور شد: در جذب افراد باید نهایت دقت شود چرا که می خواهند یک نسل را تربیت کنند.

وی گفت: عشایر پرتلاش و مولد هستند و باید به سلاح علم نیز مجهز باشند بنابر این استخدام معلم عشایر برای آنها مورد تاکید است.

استاندار همدان افزایش جذب معلم از ۱.۲ به ۲.۲ درصد را از موفقیت های آموزش و پرورش استان همدان دانست و ادامه داد: خروج بسیاری از نیروهای کیفی و ارزشی از آموزش و پرورش می تواند به بدنه این دستگاه تربیتی خسارت وارد کند.

وی افزود: معلم باید از ابعاد مختلف از جمله سعه صدر ، حسن خلق و رفتار تعامل آمیز با دانش آموز مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در آموزش و پرورش دانش آموز باید با فرهنگ و اعتقادات اسلامی اسلامی، احترام به حقوق دیگران و نحوه مقابله با آسیب های اجتماعی آشنا شود، امری که توسط معلم باید انجام شود.

وی بر استخدام معلمان مجرب در مدارس ابتدایی بخصوص کلاس‌های اول تاکید و علت آن را پایه ریزی فکری و اخلاقی دانش آموز در این دوره شکل عنوان کرد و اعزام دانش آموزان به راهیان نور را دارای اثرات مثبتی بر رفتار دانش آموزان دانست.

* تهیه ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات مختلف برای مدارس طی سال گذشته

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز در این نشست گفت: در آموزش و پرورش توجه به ساحت‌های اعتقادی، اجتماعی و سیاسی ضروری است که در این زمینه ضعف داریم.

حسن رضانیا تاکید کرد: اگر فضای گفت وگو در داخل مدرسه اتفاق بیفتد و به سوالات آنها پاسخ داده شود، دیگر شاهد کشانده شدن این مسائل به کف خیابان نیستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه گفت: ۱۹ مرکز مشاوره و رسیدگی به آسیب های اجتماعی در استان افتتاح می‌شود.

محمود نقوی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات مختلف برای مدارس تهیه شد که در ۱۰ سال پیش از آن سابقه نداشته است، افزود: امتحانات نهایی را با موفقیت برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه میانگین نمرات سال دوازدهم پس از ۵ سال ارتقا یافت و به بالاتر از میانگین کشوری رسید، با اشاره به اینکه در دوران کرونا به تحصیل عشایر کمتر توجه شده، از استخدام ۲۵ معلم جدید برای عشایر خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان تاکید کرد: مردمی سازی را در مدارس مورد توجه قرار دادیم و با ۹ میلیارد تومان به اندازه ۵۰ میلیارد تومان کار شد.

وی ادامه داد: ۶۰ زمین چمن برای مدارس ساخته شد، شش باب سالن سرپوشیده ایجاد شد ، شش زمین بازی ساحلی ساخته شد، بازسازی ۳۷ مکان ورزشی در مدارس انجام شد و سه میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس اختصاص یافت.

نقوی از توزیع 8 میلیارد تومان وسایل آموزشی از جمله دفتر و خودکار در مناطق محروم استان همدان خبر داد و ادامه داد: یک هزار و ۴۰۰ معلم استخدام کرده ایم اما 2 هزار و ۷۰۰ معلم بازنشسته نیز داریم.

وی با بیان اینکه ۳۱۶ هزار دانش آموز داریم که تا سال دیگر به ۳۲۶ هزار نفر می‌رسد، تاکید کرد: در دولت سیزدهم اعتبار مدارس شبانه روزی ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار