در فارسان برگزار شد؛

جشن تكلیف،آغازی شیرین برای عبادت و بندگی

بیش از ده نفر دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهرستان فارسان، با حضور مسئولین در مصلای امام حسین علیه السلام این فارسان رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.
کد خبر: ۹۵۸۴۶۶۱
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فارسان،حجاب را زینت برای دختران خواند و افزود: عفت از خانواده و جامعه شکل می‌گیرد و پیش از رعایت حجاب باید معنا و مفهوم آن در ذهن افراد تثبیت شود.

وهاب فروزنده، ادامه داد: هر فردی که پا در سن تکلیف می‌گذارد باید آگاهی‌های لازم را از احکام اسلامی جامعه خود داشته باشد. توجه به نماز و رعایت حجاب یکی از این احکام است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فارسان، در پایان تاکید کرد: فرزندان مخصوصا دختران امانتی هستند.باید اهل نماز و حجاب و روزه باشند تا در مکتب اسلام عزیز خوب تربیت شوند. به تكلیف رسیدن، یك عید است، زیرا از نظر عقلي و جسمي دختران و پسران به حدي رسیده اند كه خداوند به آنان دستور مي دهد و آنها نیز خوشحالندكه خواسته ها و دستورهاي او را اطاعت كنند و بنده شایسته او به حساب آیند.

وی اظهارز داشت: بلوغ یعني رسیدن به حدي از شرایط جسمي كه بتواند تكلیف هاي الهي را انجام دهد و این نشانه هایي داردكه از آن جمله می توان به تمام شدن 9 سال و وارد شدن به ده سالگي كه شرط سني در دختران است اشاره كرد.

فروزنده، از احترام به والدین، معلمان و سایر افراد جامعه، تلاوت قرآن كریم ، داشتن اخلاق ، گفتار و رفتار خوب، كمك به هم نوع،صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی و … به عنوان دیگر وظایف فردی كه به سن تكلیف می رسد نام برد.

شایان ذکر است: دختران تازه به تکلیف رسیده در این آیین باشکوه پای سجاده های خود عهد کردند از این پس برای رسیدن به رستگاری، راه درست را پیش بگیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار