خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

جامعه امروز نیازمند آموزه‌های عقیدتی است/ تحکیم و حفظ اعتقادات در جامعه از مهم‌ترین وظایف است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان جامعه امروز را نیازمند آموزه‌های عقیدتی دانست و گفت: کتب علامه شهید مرتضی مطهری و آیت الله مصباح یزدی از غنی‌ترین منابع عقیدتی برای جوانان است.
کد خبر: ۹۵۹۵۴۰۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در همایش حکمت مطهر در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضمن اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: هشام بن حکم یکی از یاران جوان امام صادق (ع) بود و از آنجایی که در حفظ و نشر عقاید شیعیان تلاش می‌کرد منزلتی خاص در نزد آن حضرت داشت که این روایت نشانگر جایگاه رفیع مربیان عقیدتی است.

 وی در این همایش که به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه برگزار شد، گفت: عقیده، آموزش آموزه‌های دینی نیست بلکه گره زدن این آموزه‌ها به قلب مخاطب است، از این رو در مباحث عقیدتی، آموزش به عنوان مقدمه مطرح می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان تفاوت سخنرانی با تدریس عقیدتی گفت: در سخنرانی علم مخاطب افزایش پیدا می‌کند که یک نوع مقدمه است اما در تدریس مسائل عقیدتی علوم دینی باید تبدیل به باور در قلب مخاطبین شود.

 وی با تاکید بر ضرورت ایجاد باور قلبی خاطرنشان کرد: هرگاه علم به قلب انسان گره بخورد باور قلبی ایجاد می‌شود و در واقع استمرا در علم‌آموزی باور ایجاد می‌کند.

 شعبانی موثقی تحکیم و حفظ اعتقادات در جامعه را از مهم‌ترین وظایف دانست و افزود: مدرسان و معلمان عقیدتی علاوه بر علم‌آموزی باید در بحث استحکام این علوم در قلب‌های مخاطبین کوشا باشند.

وی حفظ عقاید را یکی از ملزومات جامعه دانست و گفت: اساسی‌ترین چیزی که باعث رفتارسازی می‌شود اعتقادات است؛ در واقع سبک زندگی افراد بر اساس او شکل می‌گیرد و اگر عقیده سالم باشد جامعه هم اصلاح خواهد شد.

امام جمعه همدان، جامعه امروز را نیازمند آموزه‌های عقیدتی دانست و عنوان کرد: کتب علامه شهید مرتضی مطهری و آیت الله مصباح یزدی از غنی‌ترین منابع عقیدتی برای جوانان است.

 وی علت العلل حفظ جامعه را عقیده عنوان کرد و گفت: اصلاح فکر و مبانی اعتقادی در جامعه مقدم بر همه امورات است، همانطور که پیامبر اکرم(ص) در زمان بعثت مردم را با «قولوا لا اله الا الله» به دین مبین اسلام دعوت می‌کردند.

 شعبانی موثقی در ادامه موضع‌گیری‌های سیاسی افراد را نتیجه اعتقادات آنها بیان و اظهار کرد: برخی از افراد در اوایل انقلاب موضع‌گیری‌های محکمی در دفاع از انقلاب داشتند اما بعد از گذشت یک دهه تمام مواضع آنها تغییر کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شکل نگرفتن منطقی عقاید باعث موضع‌گیری متناقض می‌شود در نتیجه افراد بر اساس سلایق و منافع خود موضع‌گیری می‌کنند.

در پایان این مراسم از مربیان عقیدتی و سیاسی ومتولیان فریضه امر به معروف تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار