خبرهای داغ:

غیبت کردن یکی از گناهان بزرگ و مورد نکوهش خداوند است

طلبه حوزوی در سرخه گفت: غیبت کردن یکی از گناهان بزرگ و مورد نکوهش خداوند است و مجازات سختی را برای غیبت کننده در نظر گرفته اند.
کد خبر: ۹۳۷۴۴۶۸
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مراسم عزاداری امام حسین (ع) همراه نشست بصیرت دینی بسیجیان با محوریت رذایل اخلاقی (غیبت) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پایگاه مقاومت حضرت معصومه (س) سرخه برگزار شد.

فاطمه اسیری طلبه حوزوی در جمع بسیجیان اظهار کرد: حقیقت و معنای غیبت بر اساس آن چه از روایات استفاده می شود، این است که چیزی درباره ی برادر مسلمان و مؤمن خود نزد مردم بگویی که اگر به گوش او برسد، دل تنگ شود و به آن راضی نباشد.

او افزود: غیبت کردن یکی از گناهان بزرگ و مورد نکوهش خداوند است و مجازات سختی را برای غیبت کننده در نظر گرفته اند، ائمه (ع) نیز نسبت به این گناه زشت، انذار داده اند.

طلبه حوزوی در ادامه اضافه کرد: رسول خدا (ص) می فرمایند: هرکه مرد یا زن مسلمانی را غیبت کند، خداوند تعالی چهل روز و شب نماز و روزه او را قبول نکند ، مگر اینکه کسی که غیبتش را کرده از وی در گذرد. 

اسیری با اشاره به اثرات غیبت بر حیات معنوی و اجتماعی انسان ها گفت: غیبت موجب ایجاد کینه و دشمنى، ایجاد حس بدبینى و از بین بردن اعتماد، از بین بردن روح تعاون و همدردى اجتماعى، شیوع فحشا و آثار ناگوار تربیتى، عدم امنیت عرضى و آبرویى اشخاص و مهمتر اینکه غیبت یک عمل ضد توحیدی است و با روح اسلام که دعوت به توحید وهمگرایی است، در تضاد است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار