خبرهای داغ:
سرهنگ قره‌باغی در گفتگو با بسیج عنوان کرد

فعالیت ۱۹۰۰ گروه جهادی در استان همدان/ بسیج معجزه دوم امام راحل است

همدان- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در استان همدان بیش از یک هزار و ۹۰۰ گروه جهادی در اطلس جهادی ساماندهی و شناسنامه‌دار شدند.
کد خبر: ۹۴۷۶۳۵۹
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
فعالیت ۱۹۰۰ گروه جهادی در استان همدان/ بسیج معجزه دوم امام راحل است

سرهنگ علی قره‌باغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، با بیان اینکه گام دوم انقلاب اسلامی یا چله دوم رویکرد‌هایی برای بسیج قائل است، اظهار کرد: علاوه بر ویژگی‌هایی که بسیج در حوزه‌های مختلف داشت؛ بسیج گام دوم در موضوعات مختلف تخصصی‌تر وارد شد.

وی افزود: در این میان ما اقشار ۲۲گانه را داریم که باید آن‌ها را پای کار بیاوریم، بنابراین در گام دوم یکی از برنامه‌ها این است که اقشار تخصصی در موضوعات تخصصی ورود پیدا کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: بسیج گام دوم در واقع بسیج امیدآفرینی و بسیج خدمات رسانی است، در بیانیه گام دوم نیز تاکید بر این است که هسته‌های گروه‌های جهادی از خود مناطق محروم جامعه روستایی که قرار است خدمت بگیرند، تشکیل شود که برای همیشه ماندگار شود.

وی ادامه داد: در رویکرد بسیج گام دوم، بیانات رهبری در بیانیه گام دوم باید تلألو داشته باشد، اگر ایشان از جوانان مطالبه اخلاق و معنویت دارند باید در جای جای سرزمینی که گروه‌های جهادی حضور می‌یابند و ایفای نقش می‌کنند این اخلاق و معنویت در خود آن‌ها و در آن جایگاه و جامعه خدمت گیرنده باید دیده شود.

قره‌باغی با اشاره به فرمان ۹ ماده‌ای رهبری در سال ۹۸ در دیدار با نمایندگان گروه‌های جهادی، گفت: فضای کار جهادی باید آگنده از عطر ایمان و معنویت باشد، فضا باید کاملا انسانی، ایمانی و سازندگی باشد هم برای خود گروه‌های جهادی و هم برای مردم باید اینگونه باشد بنابراین رویکرد بسیج گام دوم این است که هرجایی که مشکل وجود دارد با این نگرش ورود پیدا کرده و حل مشکل کند.

وی با اشاره به اینکه خاستگاه بسیج و سپاه مردم است، گفت: بسیج برخاسته از مردم است وقتی خاستگاه از مردم باشد و درون مردم کار کنی، درد مردم را هم می‌دانی بنابراین باید در کنار مردم بود و دغدغه مردم را داشت و به فکر حل مشکلات مردم بود؛ بنابراین اگر دردی در جامعه باشد این درد، درد بسیج است و بسیج باید کمک و تسهیل‌گری کند تا مشکل حل شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در هر کاری اگر اخلاص داشته باشیم و برای رضای خدا باشد این کار اوج می‌گیرد و گسترش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در خدمت‌رسانی بسیج در کنار مردم و توسط خود مردم عارضه‌یابی و مشکلات را احصاء می‌کند، گفت: در تدوین راهکار و اجرا نیز از مردم کمک گرفته می‌شود و کار با پشتیبانی مردم صورت می‌گیرد و ما تسهیل‌گر آن‌ها و خادم مردم هستیم بنابراین عامل موفقیت مردم هستند.

قره‌باغی با اشاره به اینکه بسیج بستر کار است، ابراز کرد: بسیج سازندگی زمینه و بستر تشکیل کار گروه‌های جهادی است؛ بسیج معجزه دوم امام راحل است و معجزه اول را که پیروزی انقلاب بود که بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه در غائله‌های قبل از دفاع مقدس و در فتنه‌های بعد از دفاع مقدس این بسیج بود که محوریت کار را بر عهده داشت و این نظام و این انقلاب را حفظ کرد و در آینده نیز همین طور خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: رسیدگی به مطالبات مردمی، عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و رسیدگی به امور محرومین از آرمان‌های انقلاب اسلامی در ابتدای شکل‌گیری بود و با توجه به اینکه در دهه ۷۰ جهادسازندگی در وزارت کشاورزی ادغام می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی شکل می‌گیرد خلأیی در حوزه کار نهادی دیده می‌شود و برای پر کردن آن، بسیج سازندگی ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۷۹ تشکیل شد که این فرمان تاریخی رهبری را معجزه سوم انقلاب می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی ما کار جهادی است بنابراین کار‌هایی که در بستر بسیج سازندگی شکل می‌گیرد رونق یافته و ارتقاء می‌یابد و نظام‌مند می‌شود، افزود: در استان همدان بیش از یک هزار و ۹۰۰ گروه جهادی در اطلس جهادی ساماندهی و شناسنامه‌دار شدند.

قره‌باغی ادامه داد: ما جزئی از بسیج هستیم که کار خدمات رسانی و جهادی انجام می‌دهیم؛ گفت: در تفاسیر داریم اطاعت فرمان خدا بالاترین عبادت است و در فرامین الهی خدمت به خلق خدا بیشترین توصیه را دارد و گروه جهادی نیز به خلق خدا خدمت می‌کند بنابراین گروه جهادی هدف فلسفه خلقت را برای انسان دارد.

وی در خصوص نقش بسیج در کمک به دولت انقلابی عنوان کرد: بسیج پاره تن مردم و بسیج کل مردم است، مقام معظم رهبری در تعریف بسیج می‌فرماید «بسیج، مزرعه بدون حصار است» و با این تعریف حداقل ۹۸ درصد مردم ایران بسیجی هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: اقتصاد و اداره مملکت را فقط با مردم می‌توان انجام داد و بستری که بتواند مردم را پای کار بیاورد همان گونه که در ۸ سال دفاع مقدس، بستر حضور مردم را در جنگ و دفاع مقدس فراهم کرد بسیج است، در اینجا بسیج می‌تواند بستر حضور مردم در کمک به دولت باشد.

وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی نیز یک مولفه قدرت و حلقه اتصال حاکمیت مردم هستند؛ که در کنار مردم و به دنبال رفع مشکلات مردم هستند.

قره‌باغی با اشاره به آرایش جنگ شناختی بسیجیان در مقابل دشمن، بیان کرد: محوریت جنگ ترکیبی با جنگ شناختی است و آینده تصدی‌گری بر دنیا با کسانی است که بر مفهوم شناختی مسلط هستند، امروز قدرت روایت از قدرت واقعیت بیشتر است با روایت‌های کج و وارونه و با ایجاد شبهه می‌خواهند ذهن جامعه را عوض کنند.

وی افزود: در بحث شناختی راهکار این است که یک برخورد انتقادی با روایت‌ها داشته باشیم، باید جسورانه با این روایت‌ها برخورد شود؛ رهبر معظم انقلاب  سال ۹۸ فرمود «جهاد تبیین امری لازم و واجبی قطعی است» و ما امروز این را در کنار کار خدمات‌رسانی، عمرانی و کمک به محرومین باید انجام دهیم چراکه در این زمان است که جامعه قدرت برخورد با واقعیت‌ها را پیدا می‌کند و روایت‌های واقعی خود را نشان می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به منویات رهبری در خصوص تحقق جذب حداکثری جوانان به بسیج، ابراز کرد: نگاه رهبری نگاه حداکثری است، جوانان و نوجوانان امروز ما ویژگی‌های خاصی دارند یکی از کار‌های امروز ما این است ویژگی و روانشناسی (سایکولوژی) آن‌ها را بشناسیم، آن‌ها ضریب هوشی بالایی دارند، جذب حداکثری، دفع حداقلی و نگاه مهربانانه، راهکار رهبر معظم انقلاب  در گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به نقش بسیج در بالابردن انگیزه مردم عنوان کرد: بسیج بمب انگیزه و جهادگری است که بی‌چشم‌داشت کار می‌کند و به دنبال رضایت خداوند است، آنان دنبال ابدیت بی انتها هستند و برای آن کار می‌کنند.

قره‌باغی با تأکید بر انعکاس اقدامات بسیجیان گفت: در بند آخر بیانات رهبر معظم انقلاب در فرمان ۹ ماده‌ای، آمده انعکاس هنرمندانه اقدامات جهادی، روایت صحیح کار‌هایی که انجام می‌شود بنابراین رسانه باید در کنار این جریان جهادی باشد، زندگی کاری و انگیزه‌های بسیجیان را به تصویر بکشد و اگر در کنار کار جهادی روایت صادقانه کار‌های جهادی با برنامه، با دیدن جامعه هدف و اقتضائات جامعه هدف صورت گیرد، موفق می‌شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار