خبرهای داغ:
یک کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با بسیج:

پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا سدی در برابر حرکت اسلام هراسانه بود

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: رهبر معظم انقلاب با پیام به موقع خود قطعا موجی از بیداری را در دل های جوانان کشورهای مختلف بوجود خواهند آورد.
کد خبر: ۸۵۰۰۰۶۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
حجت الاسلام مهدی حبیب اختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اهانت های اخیر مجله فرانسوی «شارلی ابدو» به پیامبر اکرم(ص)،‌اظهار داشت: غرب و بخصوص دشمنان اسلام سعی دارند تا فضای جامعه را به سمت دوران جنگ های صلیبی برگردانده و اختلافات و درگیری ها در کشورهای مختلف و بخصوص کشورهای اسلامی را تشدید کنند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام خوب می دانند که تنها راه تضعیف مسلمانان بوجود آوردن اختلاف و ایجاد گروه های تکفیری است که بر همین اساس گروه هایی همچون داعش و النصره را ایجاد کرد که به جریان اسلام هراسی کمک می کردند.

حجت الاسلام حبیب اختیاری با بیان این‌که اهانت به حضرت محمد(ص) نیز در همین جهت بود، افزود: این رفتار مضحک سران فرانسوی باعث اعتراض بزرگان ادیان مختلف الهی شد و همگی به اتفاق بر این تأکید داشتند که این حرکت هیچ ارتباطی به آزادی بیان نداشت و غرب تنها با سو استفاده از کلمه آزادی بیان به مقدسات یک دین الهی اهانت کرد.

وی در ادامه گفت: اظهارات علمای مسیحی و حتی یهودی نشان می دهد که اهانت بزرگ مجله فرانسوی و حمایت سران کشور فرانسه کاملا در جهت جبهه گیری در برابر اسلام و مسلمانان بود.

این کارشناس مسایل مذهبی در ادامه گفت:‌در حال حاضر سران کشورهای متعددی از وضعیت موجود ابراز رضایت می کنند، دلیل آن چیزی نیست جز این‌که این کشورها منافعشان را در زیر سؤال بردن مسلمانان و توهین به مقدسات آن ها می دانند.

وی در خصوص وظیفه علمای اسلام در برابر اینگونه اهانت ها،‌ اذعان داشت: علما و بزرگان دین اسلام در ابتدا باید شناخت مناسبی نسبت به اتفاقات و اوضاع حاکم بر جامعه داشته باشند،‌ چراکه عدم شناخت مناسب باعث جهل و انحراف در دین می شود. در مرحله بعد علما باید قدم در مسیر آگاه سازی مردم و نشان دادن چهره پلید دشمن بگذارند تا دشمنان اسلام به اهداف شوم خود دست نیابند.

حجت الاسلام حبیب اختیاری با اشاره به فعالیت های آیت الله بروجردی در زمینه از بین بردن اختلافات بین شیعه و سنی،‌گفت: ایشان درک کرده بودند که وحدت بین شیعه و سنی موجب افزایش قدرت اسلام خواهد شد و در این زمینه تلاش های بسیاری می کردند؛ در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب هم تأکیدات فراوانی بر وحدت بین مذاهب اسلامی دارند که متأسفانه گروهی از افراد نادان بر خلاف فرمایشات ایشان عمل می کنند.

وی پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را حرکتی مؤثر در زمینه شناخت اسلام ناب محمدی(ص) دانست و تصریح کرد: روشن است که در حال حاضر شخصی بهتر از مقام معظم رهبری نمی تواند مسائل جهان اسلام را تحلیل کند،‌ایشان با پیام به موقع خود قطعا موجی از بیداری را در دل های جوانان کشورها مختلف بوجود خواهند آورد و در این زمینه هر شخصی که بتواند کوچکترین اثری در انتشار هرچه بیشتر این پیام داشته باشد،‌ نباید از آن دریغ کند.

این استاد دانشگاه و مدرس حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید در برابر اقدامات غرب که با عنوان آزادی بیان انجام می شود هوشیار باشند و بدانند که این افراد از هیچ فرصتی در جهت ضربه زدن به اسلام دریغ نخواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها