خبرهای داغ:
لاریجانی:

اختصاص بودجه بخش کتاب از سوی دولت کافی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه‌ای پویا است که کتابخوانی در آن ترویج شود، گفت: بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای این ترویج کتاب و کتابخوانی اختصاص داده شده که بسیار کم است.
کد خبر: ۸۵۰۰۰۶۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی لاریجانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب استان قم که در مجتمع ناشران برگزار شد، اظهار داشت: استان قم، مرکز مهمی بری تولید فکر دینی است، سابقه طولانی در تعاملات نظری دارد و ظرفیتی است که باید از آن استفاده شود و تاکنون توانسته در دنیا به خوبی بدرخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دین از منظر علما در دنیا در حال گسترش است، تاکید کرد: باید به چاپ و نشر قم به عنوان مرکز نشر دین اهمیت ویژه ای داده شود. جامعه‌ای پویا است که کتابخوانی در آن ترویج شود و این به نشر کتب دینی ارتباط دارد.

لاریجانی با اشاره به اینکه استان قم به مرکز نشر کتب دینی تبدیل شده است، عنوان کرد: در استان قم کتاب‌های محققانه‌ای توسط اهل علم در حال چاپ بوده و انتشارات خوبی نیز در قم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه چاپخانه‌داران و ناشران در کشور از قشر مظلوم جامعه هستند، افزود: مشکلات این قشر در همه زمان‌ها وجود داشته اما باید بدانیم رشد عقلی و علمی جامعه با رشد کتابخوانی انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده نیز توجه زیادی به این بخش نشده است، عنوان کرد: بودجه 500 میلیارد تومانی برای این ترویج کتاب و کتابخوانی اختصاص داده شده که بسیار کم است.

لاریجانی با بیان اینکه در تلاش هستیم کمک بیشتری از طریق سایر سازمان‌ها برای کتاب و کتابخوانی ایجاد کنیم، عنوان کرد: به دولت توصیه می‌کنیم که برای ارتقای جایگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد قم بیشتر فعالیت کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار