بوسه پسر سردار شهید کریمی بر دستان پدر شهید اهل سنت

کاروان سرزمین برادری در استان گلستان در دومین روز حضور خود در این منطقه برنامه‌های مختلفی داشتند.
کد خبر: ۸۵۰۰۱۱۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،کاروان سرزمین برادری در استان گلستان در دومین روز حضور خود در این منطقه، با حضور در منزل خانواده شهید حلیمی از شهدای اهل سنت دفاع مقدس، ضمن دیدار با پدر و برادران شهید، به مقام شامخ او ادای احترام کردند.

در این دیدار که با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا امامی، حجت الاسلام و المسلمین امامی، حجت الاسلام و المسلمین براتی و داوود کریمی برگزار شد، پدر شهید حلیمی ضمن ابراز خرسندی از حضور این کاروان در منزل خود، برای اعضای کاروان آرزوی توفیق کرد.

هم چنین پدر شهید حلیمی در توصیه به جوانان ادامه داد: ما پیش از انقلاب هیچ نداشتیم، اما به برکت انقلاب حالا عزتمند و سرافرازیم. شما هم که میراث داران انقلاب هستید می بایست با حفظ وحدت و اتحاد خود راه انقلاب را ادامه دهید. وحدت و اتحاد خود را حفظ کنید و تحت هیچ شرایطی اسمی از سنی و شیعه نبرید؛ چرا که ما با هم برادریم و در برابر دشمنان متحد و یکپارچه ایم.

از نکات جالب این دیدار آن بود که هنگام معرفی اعضای کاروان به پدر شهید، وقتی نوبت به معرفی داوود کریمی پسر سردار شهید عباس کریمی رسید، پدر شهید حلیمی هنگام مصافحه با داوود کریمی خم شد تا دست او را به احترام ببوسد که با پیشدستی کریمی روبرو شده و داوود کریمی دست این پدر شهید را بوسید و برای طول عمر با عزت او دعا کرد.

در پایان این دیدار صمیمی نیز تندیس سرزمین برادری از طرف اعضای کاروان به پدر و خانواده این شهید جلیل القدر اهدا شده و اعضای کاروان به همراه خانواده شهید در مسجد واقع در منزل پدر شهید، نماز مفرب را به جماعت اقامه کردند.

کاروان سرزمین برادری در استان گلستان در ادامه برنامه های خود در این سفر، در مصلی اهل سنت شهر گنبد حضور یافته و در نماز جمعه بزرگ این شهر شرکت کردند.

در این مراسم که مطابق هر هفته با حضور بسیار گسترده و چند هزار نفری اهالی شهر گنبد در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد، اعضای کاروان سرزمین برادری با حضور در این مراسم مذهبی، نماز جمعه را در این مکان به جماعت اقامه کردند. بعد از اقامه نماز جمعه نیز، نمازگزاران به استقبال از اعضای کاروان امده و به ایشان به گرمی خوشامد گفتند.

بعد از نماز جمعه نیز اعضای کاروان با حضور در بیمارستان پیامبر اعظم صلوات الله علیه با کارکنان این بیمارستان دیدار کرده و به عیادت از بیماران رفتند. اعضای کاروان با اهدای گل و عیادت صمیمی  از بیماران این بیمارستان، لحظات خاص و ماندگاری را برای بیماران رقم زدند.

گفتنی است در آخرین روز سفر کاروان سرزمین برادری در استان گلستان، اعضای این کاروان با دانش آموزان اهل سنت، خانواده مفاخر ورزشی و خانواده شهدای اهل سنت منطقه دیدار خواهند کرد.

گفتنی است کاروان سرزمین به همت اتحادیه بین المللی امت واحده طی روزهای گذشته با حضور در سه استان گلستان، کردستان و سیستان و بلوچستان با محافل فرهنگی، مفاخر و مردم اهل سنت این استان ها دیدار و گفتگو می کنند.

ارسال نظرات