تفاهم رسانه‌ای سازمان صدا و سیما و شبکه اطلاع‌رسانی عراق

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه اطلاع‌رسانی عراق، یادداشت تفاهم همکاری رسانه‌ای امضا کردند.
کد خبر: ۸۵۰۰۱۸۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،این یادداشت تفاهم بین محمد اخگری معاون برون‌مرزی، به نمایندگی از سازمان صدا و سیما و محمد عبدالجبار الشبوط، رئیس شبکه اطلاع‌رسانی عراق «العراقیه»، امضا شد.

دو طرف پیش از امضای تفاهم‌نامه در گفت‌وگو با یکدیگر درباره راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف و لزوم مقابله با جریان‌های رسانه‌ای که در حمایت از گروه‌های تروریستی نقش دارند، تأکید کردند.

شبوط در این دیدار با اشاره به اینکه شبکه اطلاع‌رسانی عراق متشکل از هفت شبکه تلویزیونی، سه رادیو، روزنامه الصباح در استان‌ها و یک هفته‌نامه است، ابراز امیدواری کرد که با امضای این سند میزان همکاری‌های دو جانبه افزایش یابد و این شبکه از توانایی‌های جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر بهره‌مند شود.

در این دیدار معاون برون‌مرزی به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات منطقه و وجود گروه‌های تروریستی و تکفیری نقش رسانه‌های منطقه‌ای و همکاری آن‌ها برای آگاهی بخشیدن به مردم بسیار حائز اهمیت است و اطلاع‌رسانی درست موجب افزایش آگاهی می‌شود و می‌تواند در مقابله با موج تفکرات تکفیری موثر باشد.

اخگری ابراز امیدواری کرد که امضای این سند بتواند بر تقویت همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مخاطبان در مبارزه با جریان‌های تروریستی تکفیری موثر باشد.

شبوط در این دیدار با اشاره به توانمندی رسانه‌ای صدا و سیما افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه رسانه‌ای بسیار پیشرفت داشته است و به لحاظ جغرافیایی نزدیک‌ترین کشور به عراق است. وی ابراز امیدواری کرد که از تجربه‌های برادران ایرانی در بخش‌های مختلف تولیدی و فنی در شبکه العراقیه استفاده شود.

بر اساس مفاد تفاهم‌نامه، دو طرف در محورهای تبادل برنامه‌ها، آموزش رسانه‌ای و ارائه خدمات فنی همکاری خواهند کرد. در پایان دیدار، دکتر اخگری از استودیوهای شبکه العراقیه دیدن کرد.

ارسال نظرات