اکران استراتژیک‌ترین محصول سینمای ایران در یک جشنواره دینی

آغاز «رویش» از فردا در آزادی/«رستاخیز» را در جشنواره رویش ببینید

نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در حالی از فردا سه شنبه 5 اسفندماه آغاز به کار می‌کند که نمایش فیلم‌های «رستاخیز» و «مزارشریف» به شور و حرارت این رویداد فرهنگی خواهد افزود.
کد خبر: ۸۵۰۰۶۰۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، جشنواره به همت حوزه هنری برگزار می شود و از فردا در سئانس های های مختلف، سینما آزادی میزبان علاقه مندان به فیلم های دینی است. این جشنواره از فردا (سه شنبه) آغاز به کار می کند و تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت و روز جمعه 8 اسفندماه نیز با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در تالار اندیشه حوزه هنری به کار خود پایان خواهد داد.

مسابقه ملی شامل فیلم‌های کوتاه دینی داستانی و مستند و پویانمایی، جوانه‌های رویش، بین‌الملل، خارج از مسابقه و برگزیده‌های جشنواره بین‌المللی فیلم صد، از جمله بخش‌های این دوره جشنواره فیلم رویش است. جلسه گفت وگوی جمعی با کارگردانان و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه های فیلم نامه درباره سینمای دینی، از دیگر بخش های جشنواره رویش محسوب می شود. سئانس نمایش فیلم‌ها از ساعت 9 و 30 دقیقه هر روز صبح شروع می‌شود و سئانس پایانی هم ساعت 22 خواهد بود.

جدا از بخش های ثابت جشنواره و نمایش فیلم های کوتاه، در این دوره از جشنواره فیلم رویش، سه فیلم بلند سینمایی هم برای علاقه مندان پخش خواهد شد.

فیلم دینی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش که در جشنواره سال گذشته فیلم فجر به نمایش درآمد و اتفاقا سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را هم از آن خود کرد، از جمله فیلم های مهمی است که ساعت 22 سه شنبه 5 اسفند ماه در سینما آزادی به نمایش درخواهد آمد. این فیلم که با موضوع قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ساخته شده تا مدت‌ها به دلیل برخی انتقادها درگیر فعل و انفعالاتی بود، اما قرار است به زودی و پس از اعمال اصلاحات اکران عمومی شود.
فیلم «مزارشریف» ساخته عبدالحسن برزیده هم که به واقعه کشتار دیپلمات های ایرانی در مزارشریف می پردازد، ساعت 22 روز پنج شنبه7 اسفندماه در سینما آزادی اکران خواهد شد. حسین یاری، مهتاب کرامتی و مسعود رایگان بازیگران این تریلر سیاسی هستند. اثر پویانمایی «شاهزاده روم» ساخته هادی محمدیان هم که در جشنواره اخیر فیلم فجر به نمایش درآمد، دیگر فیلمی است که در نمایش‌های ویژه جشنواره رویش حضور دارد و ساعت 22 روز چهارشنبه6 اسفند ماه در پردیس سینمایی آزادی روی پرده می‌رود. این فیلم داستان زندگی مادر حضرت صاحب الزمان(عج) را در قالبی زیبا و تاثیرگذار روایت می کند. او در ابتدا پرنسسی مسیحی و پاکدامن و نوه قیصر روم است که بر اثر اتفاقاتی مسیر زندگی اش تغییر می‌کند.
به جز بخش های اصلی و نمایش های ویژه باید به مرور آثار هادی مقدم دوست، نویسنده و کارگردان تلویزیون و سینما هم اشاره کرد.
«بی پولی»، «سر به مهر» و «فریدون مهربان است» برخی از آثار این هنرمند است که به ترتیب از فردا تا پنج شنبه (همگی از ساعت 22) در سالن شهر هنر پردیس آزادی به نمایش درمی آید.جشنواره فیلم رویش همان طور که علی قربانی، مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، در نشست رسانه ای این رویداد عنوان کرد، ویترین شایسته ای برای حوزه سینمای دینی است و برگزاری آن می تواند استعدادهای جوان و فراوانی را در این عرصه به سینمای ایران و جهان معرفی کند.
نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در سه بخش ملی، جوانه های رویش و خارج از مسابقه از فردا سه شنبه 5 اسفندتا پنج شنبه 7 اسفند در پردیس سینمایی آزادی تهران برگزار می شود و با معرفی برگزیدگان در روز جمعه 8 اسفند ماه در تالار اندیشه حوزه هنری به پایان می‌رسد.

ارسال نظرات