پژمانفر:

حذف یارانه های فرهنگی مهم ترین عامل کمبود کتابهای ارزشی

عدم حمایت دولت و ارگانهای مربوطه از چاپ و عرضه کتاب های ارزشی باعث کمبود آنها در فروشگاه های کتاب شده است.
کد خبر: ۸۵۰۰۷۷۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰


نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارفرهنگ و هنرخبرگزاری بسیج گفت: عدم حمایت دولت و ارگانهای مربوطه از چاپ و عرضه کتاب های ارزشی باعث کمبود آنها در فروشگاه های کتاب شده است.

وی در ادامه افزود: مهمترین علت در عرصه چاپ و نشرکتاب هزینه تمام شده آن است.عدم حمایت از کتاب و چاپ کتاب توسط ارگانهای دولتی و در نتیجه رسیدن کتاب با هزینه بالا به دست مصرف کننده باعث عدم استقبال مردم از کتاب شده است.

وی در ادامه بیان کرد:حذف همه یارانه ها در بخشهای فرهنگی می شود باعث ضررهای فراوان به عرصه فرهنگی کشور میشود و کتاب به عنوان بزرگترین نمود فرهنگ بیشترین آسیب را دیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت باید از این صنعت حمایت کرده وکتابهای ارزشی را در اولویت قرار دهد تا نبود کتابهای ارزشی در کتابفروشی ها جبران شود.

پژمانفر اضافه کرد: مهمترین دلیل پایین بودن سرانه مطالعه در ایران نداشتن و عدم تخصیص اعتبارات به بخش چاپ کتاب است و دولت نیزعزمی در این امر مهم فرهنگی ندارد.

وی در پایان گفت: مردم زمانی سراغ مطالعه و محصولات فرهنگی می روند که از مشکلات اولیه عبور کرده باشند این در حالی است که مردم ما در هزینه های روزمره خود دچار مشکل اند به همین دلیل سرانه مطالعه روزبه روز کاهش می یابد.

ارسال نظرات