نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی :

عملا چهره «اقتصاد مقاومتی» در استان یزد مهجور مانده است/ کمر شکسته «تولید» زیر بار سنگین واردات

دکتر جوکار در خصوص پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در استان یزد گفت: برای این کار باید مجموعه امکانات و تسهیلات یک منطقه در خدمت تولید و شرکت های دانش بنیان باشد که تا کنون در عمل چنین چیزی را در استان یزد مشاهده نکرده ایم.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۶۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مولفه ها و شاخص های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از مهمترین شاخص های اقتصادی مقاومتی، اقتصاد مردم محور است به شکلی که بسترها و زمینه های لازم برای حضور مردم در فعالیت های اقتصادی کشور مهیا شود. 

«دکتر محمد صالح جوکار» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی «اقتصاد تولید محور» را شاخصه دیگر «اقتصاد مقاومتی» نام برد و گفت: «اقتصاد تولید محور» به شکلی انجام شود که از تولید کنندگان داخلی در زمینه های مختلف بازریابی و فروش و حتی صادرات آن حمایت شود.

وی افزود: «اقتصاد مقاومتی» است، که موسسه ها و شرکت های  دانش بنیان را حمایت کرده و ایده های آن ها به محصول نهایی تبدیل کند.

 دکتر جوکار در پاسخ به این سوال که در خصوص «پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در استان یزد» اقدام موثری صورت گرفته است، گفت: برای این کار باید مجموعه امکانات و تسهیلات یک منطقه در خدمت تولید و شرکت های دانش بنیان باشد که تا کنون در عمل چنین چیزی را در استان یزد مشاهده نکرده ایم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی «نگاه برون گرا به اقتصاد» و «واردات بی رویه» انجام شده را تهدید بزرگی برای «اقتصاد مقاومتی» برشمرد و تصریح کرد: واردات انجام شده و ورود کالای چینی و ترکیه ای امروز تولید کشور را کمرشکن کرده است و این هرگز به نفع اقتصاد کشور نیست.


وی در پایان علت عدم ورود مدیران به بحث «اقتصاد مقاومتی» را نگاه برون گرا به اقتصاد عنوان کرد و افزود: آنچه مسلم است وقتی اقتصاد ما بهبود پیدا خواهد کرد که نگاهی درون گرا به تولید داشته باشیم.

منبع:نسیم صادق

ارسال نظرات