خبرهای داغ:
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی نقش اساسی در تولید علم و فن آوری های نوین دارد

خبرگزاری بسیج: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و فناوری های نوین را با مشارکت نخبگان و پژوهشگران گامی اساسی برای رفع نیاز از بیگانگان و رسیدن به خودکفایی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۰۱۹۵۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، عباس فلاحی، با اشاره به اینکه باید در حوزه علم و فناوری مشارکت بخش خصوصی در این زمینه می تواند موجب شکوفایی استعدادها و ترغیب محققان برای پژوهش و تحقیق شود که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند دراین راستا کمک های موثری را برای تحقق این امر داشته باشد.

وی افزود: نگاه دین اسلام به علم دانش بسیار نگاه ریشه ای و مترقی است و وجود دانشمندانی پر افتخار و اندیشمند در زمان های مختلف از جمله ابونصر فارابی، خواجه نصیر الدین طوسی، زکریای رازی و ملاصدرا و ... در کشور ایران گواه این مطلب است.

فلاحی باباجان ادامه داد: در آیات و روایات بر علم کیمیا یا همان شیمی امروزی تمجید و تأکید شده و به عنوان اشرف علوم به شمار می رود.

فلاحی در ادامه با اشاره به اینکه دانش بشر، دانش محدودی است و در عین حال خداوند قدرتی را به انسان داده تا بتواند بر زمین و بر جهان مسلط شود. این سلطنت، سلطه و مسلط شدن بر همه جهان، آفرینش و کرات از دید قرآن امکان پذیر است.

وی در نخستین همایش ملی کاربرد علوم شیمی و صنایع دارویی، شیمیایی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اظهار کرد: مردم منطقه ارسباران روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، ولی علیرغم مشکلات عمده ای که داشتند تسلیم نشده و بر مشکلاتی که در منطقه بوجود آمده بود فائق آمدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها