خبرهای داغ:
دبیر شورای اسلامی تبریز:

اصلی ترین محور در فرهنگ، برنامه ریزی فرهنگی است

خبرگزاری بسیج: دبیر شورای اسلامی تبریز پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه محوری ترین موضوع در برنامه ریزی، هویت است، گفت: برنامه ریزی فرهنگی اصلی ترین محور در فرهنگ است که متاسفانه چنین برنامه ریزی وجود ندارد هرجند حرکت هایی خوبی چون برگزاری کنگره ها صورت گرفته ولی کافی نیست.
کد خبر: ۸۵۰۲۳۴۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، رسول درسخوان افزود: شورای اسلامی تبریز، شورای فضای موجود است و به صراحت اعلام می کنم که شورا در زمینه فرهنگ این شهر کوتاهی کرده است و باید در این خصوص به مردم پاسخگو باشد.

وی به بودجه فرهنگی در حوزه فرهنگ هم اشاره و بیان کرد: در بودجه فرهنگی شهرداری باید به بودجه عمران فرهنگ بپردازد و با ساخت فرهنگسراها، خانه تئاتر و ... به عناصر فرهنگی عمرانی توجه شود.

درسخوان لایحه بودجه امسال را واقع‌گرایانه دانست و ادامه داد: بودجه امسال افزایشی نداشت که این موضوع از روی کم کاری نبوده است و باید قدردانی کرد که شورای شهر به آن احساسی نگاه نکرد و این جنبه مثبت بودجه بود.

وی اظهار کرد: تنها افزایش بودجه برای اجرای طرح مسیرگشایی ها تغییر و افزایش داد که احساس شد به آن در تدوین بودجه توجه نشده است.

درسخوان در پاسخ به پرسشی در مورد عدم وجود معماری اسلامی در طراحی‌های کنونی شهری گفت: در مورد معماری اسلامی باید ببینیم منظور ما از معماری اسلامی تنها طاق عباسی است یا مواردی که اساتیدی چون پیرنیا در مورد معماری اسلامی بر آنها تاکید می کنند و البته این موارد خیلی هم کالبدی نیستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه معماری مدرن و سبک بین الملل حاکم است، افزود: در زندگی ما هم این مسئله وجود دارد و باید در بحث معماری اسلامی به الزامات روز توجه کرد که برای غلبه به سبک بین الملل عزم می خواهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها