همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در نکا برگزار می شود

دومین آیین سوگواره عکس عاشورایی

دبیر برگزاری سوگواره عکس عاشورایی از برگزاری آیین اختتامیه دومین سوگواره عکس عاشورایی در نکا همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۴۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳



خبرگزاری بسیج مازندران، محمدرضا نقی‌پور گفت: آیین اختتامیه و یادمان هنرمند فرهیخته حاج مجتبی محمدنژاد، عصر امروز در سالن اجتماعات شهید منتظرقائم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا همراه با تجلیل از هنرمندان و برپایی نمایشگاه آثار منتخب برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: سوگواره عکس عاشورایی برای دومین سال پیاپی در نکا و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا، حوزه هنری مازندران و سازمان بسیج هنرمندان شهرستان نکا برگزار ‌شد.

 

دبیر برگزاری سوگواره عکس عاشورایی با اشاره به اینکه این سوگواره در سال‌جاری در سطح استانی برگزار شد، ادامه داد: 100 نفر در سوگواره عکس از استان‌های مازندران، خراسان و آذربایجان شرکت کردند و بیش از یک‌هزار عکس به این سوگواره ارسال شد.

 

نقی‌پور گفت: از کل آثار رسیده پنج اثر به عنوان اثر برگزیده و سه اثر نیز آثار قابل تقدیر انتخاب شد که به همه شرکت‌کنندگان در این جشنواره گواهی حضور اعطا می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا نیز گفت: این سوگواره عکس با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی، ثبت و انتقال فرهنگ عزاداری و هیئت‌های عزاداری، شناسایی زیبایی و زوایای پنهان عزاداری محرم، شناساندن حادثه عاشورا از زاویه هنر، کشف استعدادهای هنری، تقویت و تبادل تجربه‌های هنری هنرمندان، نقد و آسیب‌شناسی مراسم عزاداری برگزار شد.

 

محمدعلی صفرپور افزود: دومین سوگواره عکس محرم با موضوعات عزاداری حسینی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا، حوزه هنری استان و سازمان بسیج هنرمندان شهرستان نکا برگزار شد.

 

وی گفت: با هماهنگی انجام شده علاوه بر تجلیل از آثار برگزیده و قابل تقدیر دومین سوگواره عکس محرم، از هنرمندان برتر سال در نکا نیز تجلیل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها