امام جمعه بهاباد:

حفاظت از طبیعت و جنگل در جامعه نهادینه شود

امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد گفت: اسلام در همه موارد نسبت به امر درخت و درختکاری نظر و دستور دارد، حتی نسبت به طبیعت انسان باید حفاظت از طبیعت و جنگل را در رأس کارهای خود داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۰۳۰۴۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد ،حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد با اشاره به سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا، اظهار داشت: رسوائی کاملی که اسرائیل و آمریکا در چند روز اخیر به بار آوردند، سفر نخست وزیر اسرائیل به آمریکا و سخنرانی وی در کنگره آن کشور بود و مشخص شد همه آنها یک‌دست هستند و زیر چتر شیطان حرکت می‌کنند.
امام جمعه بهاباد به مذاکرات 1+5 و نکاتی که باید در این مذاکرات مورد توجه قرار بگیرد اشاره کرد و گفت: نخستین اصلی که در این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد، اصل شیطنت و دشمنی با نظام اسلامی غرب در نوع جبهه باطل و جبهه حق است.
دهقانی گفت: نکته دوم که باید توجه داشته باشیم نظام جمهوری اسلامی است، دشمنان بدانند که ایران اسلامی حقانیتش را در سایه مذاکره رها نمی‌کند و ادامه مسیر حقانیت خود را در پیش دارد.
وی تصریح کرد: اصل سوم نیز همانطوری که خود آمریکایی‌ها بارها اعتراف کرده بودند، گزینه‌های روی میز آنها است، آنها تمام گزینه‌های روز میز را بررسی کرده‌ و فهمیده‌اند که تمام گزینه‌ها باطل است، امروز تنها گزینه در دست آمریکا همین مذاکرات است.
امام جمعه بهاباد به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: اسلام در همه موارد نسبت به امر درخت و درختکاری نظر و دستور دارد، حتی نسبت به طبیعت انسان باید حفاظت از طبیعت و جنگل را در راس کارهای خود داشته باشد و از منابع طبیعی حفاظت کند.
دهقانی اظهار داشت: ایجاد فضای سبز و کاشت و غرس نهال، صدقه جاریه است و گاهی درختکاری و حفظ درخت واجب عقلی و شرعی می‌شود.  امام جمعه بهاباد  در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد گفت: اسلام در همه موارد نسبت به امر درخت و درختکاری نظر و دستور دارد، حتی نسبت به طبیعت انسان باید حفاظت از طبیعت و جنگل را در رأس کارهای خود داشته باشد.
امام جمعه بهاباد با اشاره به فضیلت کاشت درخت در احادیث و روایات معصومان(ع) بیان کرد: بر اساس دستورات دین باید به درختان رسیدگی کرد و از آنها مراقبت شود.
خطیب جمعه بهاباد به  هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و اظهار داشت: شور نیکوکاری و کرامت فاطمی امسال همزمان با دهه فاطمیه(س) حرکتی بسیار مفید و پربار برای قشرهای نیازمند است
ارسال نظرات