چهارمین نشست مجمع عالی بسیج اقشار میانه برگزار شد ‎

خبرگزاري بسيج: چهارمین نشست بسیج اقشار سال 93 با محوریت علل افزایش آمار خودکشی در شهرستان و راهکارهای موثر در پیش گیری از آن، به همت سپاه میانه و با حضور مسئولان و اقشار مختلف کار گروهای بسیج، اساتید و نخبگان در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۴۴۲۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، امام جمعه میانه در این نشست با قدرداني از تلاش کارگروه های مجمع عالی بسیج شهرستان و با ابراز تاسف از آمار بالای خودکشی در جامعه ایرانی اسلامی،‌ تغییر دیدگاه و منش نسبت به زندگی را به عنوان راهکار موثر درمقابله با این مسئله دانست.

حجت الاسلام محمدرضا حامدی فقدان مبانی اعتقادی را از جمله موارد موثر در بروز معضلات و مشکلات در سطح جامعه عنوان و بيان كرد: آمار های موجود نمی تواند به عنوان پایه و اساس تصمیم گیری ها باشد چراكه علل و عوامل افزایش تمایل به خودکشی در بین افراد جامعه مسئله ای به طور كامل پیچیده است.

وي بر لزوم یافتن و تبیین علت های اصلی خودکشی در سطح جامعه، از جمله تغییر در سبک زندگی به واسطه ورود فرهنگ غربی از طریق ماهواره و رسانه های بیگانه در کانون خانواده، تاکید کرد و افزود: مسئولان امر باید نسبت به موضوع هاي گفته شده حساسیت بیشتری به خرج داده و با بی تفاوتی از کنار این مسائل عبور نکنند.

جانشین فرمانده سپاه میانه نیز در این نشست با بیان این موضوع که سپاه مقاومت اين شهرستان از سال 85 تاکنون، همه موارد و مسائل اجتماعی را رصد مي كند، اظهار داشت: بیشترین عللاین خودکشی ها ناشی از فقر و مراودات نامشروع در فضای مجازی است.

جعفر غیابی تاکید بر تشکیل کارگروه ویژه متشکل از کارشناسان ادارات مختلف در رسیدگی مستقیم به مسئله خودکشی، از نبود نهاد نظارتی مستقیم با این معضل اجتماعی انتقاد کرد و با ابراز نگراني از افزايش آمار خودكشي در ميان زنان از سال 92 تاكنون(67 درصد افزايش)، بر شناسایی تهديدها و عوامل بوجود آورنده انگیزه خودکشی در میان جوانان تاكيد كرد.

ارسال نظرات