در گفتگو با بسیج بررسی شد؛

عملکرد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نیویورک

مسول بسیج جامعه زنان گفت: به نظر من هیئت جمهوری اسلامی بسیار خلاقانه تر می توانست در این زمینه عمل کند و در متن سخنرانی خود فرهنگ و تمدن غربی را در حوزه زنان به چالش بکشاند اما محتوای گزارش دچار ضعف و انفعال بود.
کد خبر: ۸۵۰۵۶۴۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

مینو اصلانی مسول بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان سرویس اجتماعی خبرگزاری بسیج در خصوص سخنرانی مولاوردی در اجلاس جهانی روز زن در نیویورک گفت: این اجلاس در جایی تشکیل می شود که ریشه های استکبار در آن است و حقوق اولیه زنان هم در کشورهایی مثل فلسطین، افغانستان، سوریه و لبنان نادیده گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت های اعزامی از کشورهای مختلف در این اجلاس گزارشی از وضعیت روند فعالیت های خود در حوزه زنان ارائه می دهند گفت: به نظر من هیئت جمهوری اسلامی بسیار خلاقانه تر می توانست در این زمینه عمل کند و در متن سخنرانی خود فرهنگ و تمدن غربی را در حوزه زنان به چالش بکشاند چون بسیاری از مشکلات ما ناشی از ترویج فرهنگ غربی توسط ماهواره و سیاست حیا زدایانه است.

اصلانی در ادامه افزود: گزارش ما باید مبتنی بر به چالش کشیدن این مبانی می بود در حالی که می بینیم این گزارش بسیار منفعل است. وی ملاک قرار دادن شاخصهای غرب و ارائه گزارش در چارچوبی که آن ها می خواهند را عامل وجود مشکلات حل نشده زنان در جهان اسلام دانست و افزود: بازگو نشدن ظلم و جنایت علیه زنان و کودکان در مقابل تروریست هایی که حامیان آن ها در همان کشور های مدعی هستند خود ، یک نقطه ضعف است.

وی در خصوص تنظیم متن سخنرانی خانم مولاوردی توسط وزارت امور خارجه نیز گفت: متن ، متن منفی نبود و وزارت امور خارجه فقط از حیث مسائل امنیتی آن را بررسی کرده است ما حرفمان روی محتوای متن است که خدشه های زیادی به آن وارد است.

مسول بسیج جامع زنان با تاکید بر اینکه ما یک فرصت مناسب را از دست داده ایم افزود: باید دید زن ایرانی در این متن چگونه به غرب معرفی شده است؟ به طور مثال در این گزارش به برخی از پیشرفت های زنان در جمهوری اسلامی اشاره شده اما روح حاکم بر آن دچار انفعال است.

وی با اشاره به بخشی از این گزارش گفت: در قسمتی از آن آمده  که علی رغم پیشرفت هایی که زنان ایرانی در حوزه آموزش، بهداشت و علم و فناوری داشته اند اما در حوزه هایی مثل اقتصاد و حضور در مراکز تصمیم گیری هنوز راه زیادی داریم. یا در بخشی دیگر در خصوص افزایش کرسی های مدیریتی و سهم خواهی بیشتر در این خصوص تاکید شده اما این ها دغدغه زن مسلمان ایرانی نیست. دغدغه زن مسلمان ایرانی امروز در صحنه بین الملل خیلی فراتر از این حرف ها است.

اصلانی در پایان زن ایرانی را الگوی تمام عیاری از هویت زنانه برای دنیا دانست و خاطرنشان کرد: در این سخنرانی مسائل خانواده بسیار کمرنگ مطرح شده است در حالی که جهان امروز نیاز به الگوهای شاخصی در این خصوص دارد اینکه ما در این سخنرانی به صورت منفعلانه بگوییم چه مقدار زن شاغل در کشور کم داریم یا مسائلی از این قبیل، چیزی نبود که مد نظر ما برای معرفی روح زن ایرانی به غرب باشد.

ارسال نظرات