خبرهای داغ:
همزمان با روز طبیعت؛

طرح «گلبرگ» در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی اجرا مي شود

خبرگزاري بسيج: اداره کل حفاظت محیط زيست آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، طرح مشترک «گلبرگ» را در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می کنند.
کد خبر: ۸۵۰۷۶۹۹
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربایجان شرقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: اين طرح همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری و روز ملی انس با طبیعت در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی افزود: این طرح درآستان امامزادگان عون بن علي و زيد بن علي، سید حمزه تبریز، سیدمحمد کججانی، سید ابراهیم چکان مراغه، سید محمد (ع) نوجه مهر و سید شعیب (ع) دوزال جلفا اجرا می شود.

وی با بيان اينكه اين طرح مشترک در راستای فرهنگ سازی مسائل زیست محیطی و معرفی امامزادگان استان برگزار می شود، ادامه داد: طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان با حضور مبلغان بومی و غیربومی در بیش از 50 امامزاده استان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و ارائه خدمات رفاهی در حال برگزاری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نيز در سخناني با تاکید بر فرمايش هاي رهبر فرزانه انقلاب در راستای حفاظت و سیانت از محیط زیست، خاطر نشان کرد: این طرح در راستای فرمايش هاي رهبري و توجه به مولفه های فرهنگی امامزادگان برگزار می شود.

حمید قاسمی از استقرار گشت های ویژه این اداره کل در جوار آستان امامزادگان استان خبر داد و اظهار کرد: در طول اجرای این طرح گروه های ویژه اداره کل حفاظت محیط زیست در آستان امامزادگان مورد نظر مستقر شده و بسته های فرهنگی نیز به بازدید کنندگان اهدا مي كنند.

وي از هموطنان و مسافران نوروزی خواست: از ریختن زباله و پسماند در طبیعت به ویژه حاشیه جاده‌ها، رودخانه ها و مراکز پرتجمع خودداری کرده و با جمع آوری زباله های خود و تحویل آن به محل های تعیین شده به حفظ طبیعت و محیط زیست کمک کنند.

قاسمي از گردشگران و طبیعت گردان خواست: به جای شکار حیوانات و چیدن گل‌ها و گیاهان، از آنها عکس گرفته و سال‌ها از دیدن آن عکس لذت ببرند.

وي ادامه داد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از تخریب، آلایندگی صنایع و شکار حیات وحش مراتب را با گرفتن شماره تلفن1540و 1812 به این اداره اطلاع دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همچنین از رایگان بودن بازدید از موزه طبیعی آذربایجان در روزهای 12 و 13 فروردین ماه خبر داد و گفت: این اقدام براي گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و سیزده فروردین روز ملی انس با طبیعت و با هدف آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان و آگاهی رسانی به آن ها درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش است.

وی در پايان سخنان خود، بيان داشت: طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل های گذشته به امانت گرفته و به نسل های آينده خواهد سپرد و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت ها دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار