محمدحسین مقیمی :

دنیا پذیرفت داشتن فناوری هسته‌ای حق طبیعی ماست

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه چارچوب‌های اصلی در بیانیه لوزان رعایت و منافع ملی حفظ شد، گفت: امروز طرف مذاکره‌کننده و دنیا پذیرفته‌اند داشتن فناوری هسته‌ای در چارچوب قوانین بین‌المللی حق طبیعی ماست.
کد خبر: ۸۵۰۷۹۴۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به بیانیه مشترک ایران با کشورهای 1+5 اظهار داشت: همانطور که رئیس‌جمهور مطرح کردند ما در مذاکرات هسته‌ای باید 4 گام را برداریم که دو گام آن تا کنون با موفقیت طی شد که گام دوم بسیار مهم و تعیین‌کننده بود.

وی در ادامه افزود: تیم مذاکره‌کننده از زمانی که به مذاکرات هسته‌ای ورود پیدا کرد، چارچوب‌های مورد نظر مقام معظم رهبری و چارچوب‌هایی که حافظ امنیت ملی و منافع ملی و دستاوردهای هسته‌ای بود رعایت کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه چارچوب‌های اصلی در بیانیه لوزان رعایت شده‌اند، تصریح کرد: مردم همواره پشتیبانی خوبی از تیم مذاکره‌کننده داشتند و از آنها دفاع کردند. در همین میان نیز حمایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره برای تیم مذاکره‌کننده راهگشا بود.

مقیمی با بیان اینکه احاطه کامل به مسائل حقوقی و فنی یکی از نقاط مثبت تیم مذاکره‌کننده بود ادامه داد: امروز دنیا اذعان دارد که ایران به خوبی توانست از منافع ملی خودش دفاع کند و مردم ایران هم در این مورد هم نظر هستند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران نشان داده است که با تهدید و تحریم تسلیم نمی‌شود، گفت:‌ امروز طرف مذاکره‌کننده و دنیا پذیرفته‌اند داشتن فناوری هسته‌ای در چارچوب قوانین بین‌المللی حق طبیعی ماست.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور تأکید کرد:‌ غنی‌سازی و فناوری هسته‌ای صرفاً‌ در مسیر توسعه و پیشرفت کشور به کار گرفته خواهد شد و این اقدام علیه هیچ کشوری در منطقه و جهان نخواهد بود.

مقیمی با بیان اینکه در این بیانیه تعهدات ایران متوازن و مشروط به تعهدات طرف مقابل است تصریح کرد: در دنیای امروز تهدید و تحریم راه به جایی نمی‌برد و همه باید به دنبال منافع مشترک، حفظ منافع ملی باشیم.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی تیم مذاکره‌کننده به ریاست ظریف،‌ گفت: وزیر امور خارجه و همکارانشان از زمان ورود به مذاکره هیچ لحظه دست از تلاش برنداشتند و برای رسیدن به هدف از تمام توان خود بهره بردند. تا ما توانستیم به این موفقیت‌ها دست پیدا کنیم که جای تشکر و قدردانی دارد.

ارسال نظرات