سیمبر:

دندان فردو کشیده شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با ابراز نگرانی در رابطه با تصمیمات صورت گرفته پیرامون مرکز فردو گفت: قرار بود توافقات در یک مرحله صورت گیرد ولی توافقات لوزان یک توافق دو مرحله‌ای است.
کد خبر: ۸۵۰۸۰۰۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا سیمبر عضو هیات علمی دانشگاه گیلان گفت: دولت توافقات لوزان را یک پیروزی می‌داند ولی حتی اگر این مساله پیروزی هم باشد تنها به نام یک جناح خاص نیست بلکه تحمل مردم در تحریم‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری هم باید مطرح شود ولی گویا این توافقات فقط برای بازخوردهای انتخاباتی یک جناح خاص مدنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دولت نباید هیجان زده شود و این توافقات را یک پیروزی قلمداد کند، اظهار داشت: از ابتدا قرار نبود توافقات دو مرحله‌ای شود ولی توافقی که در لوزان انجام شد عملا یک توافق دو مرحله‌ای است هرچند که مسئولان آن را یک بیانیه می‌دانند.

سیمبر گفت: ما باید ببینیم در برابر امتیازات زیادی که دادیم چه چیزی دریافت کردیم، مسئولان باید حواسشان باشد که در پازل مذاکرات هسته‌ای، مجموعه یمن، داعش و غیره را ببینیم تا تحلیل مناسبی انجام شود.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با اشاره به صحبت‌های تهدیدگونه اوباما گفت: ما به نوعی پروتکل الحاقی را پذیرفتیم و آن را به یک دوره زمانی منوط کردیم ولی اوباما با نگاه تهدید صحبت می‌کند بنابراین ما هم باید از همین زبان استفاده کنیم و بی اعتمادی خود نسبت به آن‌ها را در صحبت‌ها بیان کنیم.

سیمبر با ابراز نگرانی در رابطه با تصمیمات صورت گرفته پیرامون مرکز فردو گفت: فردو را از دست دادیم و عملا دندان فردو کشیده شده است، امتیازات زیادی داده‌ایم و باید منتظر بمانیم ببینیم آن‌ها تحریم‌ها را لغو می‌کنند یا خیر.

ارسال نظرات