ويژه برنامه دوسالگى هيئت بنى فاطمه بسيج شهداى نقاشمحله بهشهر

حجه الاسلام پناهیان در ویژه برنامه عزاداری حضرت فاطمه (س) گفت:اظهار مودت نسبت به پروردگار اظهار ادب است
کد خبر: ۸۵۰۸۲۰۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

 


 


خبرگزاری بسیج مازندران، ويژه برنامه اى به مناسبت شهادت بى بى دو عالم زهراى اطهر با سخنرانى حجت الاسلام والمسلمين على رضا پناهيان در مسجد قتلگاه بهشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام پناهيان بيان کرد: در مناجات شعبانيه و در ديگر ادعيه ها و همچنين در کتاب باارزش صحيفه سجاديه دعاهاى فراوانى در وصف عشق بازى با خدا آورده شده است.

 

اين خطيب توانمند در ادامه افزود: ذکرهاى مهم در اين ادعيه را  استغفار، پناه بردن به خدا، شکر نعمت و تمنا کردن مسئلت هايي که براى نعمت هاى اخروى و گاهى دنيوى خواند.

 

وى گفت: اين حجم فراوان از ادعيه کمتر شامل ابراز محبت به پروردگار عالم و تقاضاى محبت نسبت به پروردگار است.

 

حجت الاسلام پناهيان خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) وجودش لبريز از محبت خدا است و در ادعيه کمتر سخن از محبت گفته مي شود و دليلش را ادب و تواضع عبد در مقابل مولى خواند که با تواضع و خاکسارى خويش مى خواهد در برابر مولى ابراز ارادت و تمنا کند.

 

وى اظهار کرد: آدابى که مسلمين در نماز رعايت مى کنند نشان از حرمت گذارى و ذات کبريايى پروردگار عالم است.

 

حجت الاسلام پناهيان در ادامه اينکه اگر يک ذره از محبت دنيا در دل باشد يک ذره محبت خدا نمى آيد بيان کرد: هنوز به مقام حب الله نرسيده ايم و بااولياى خدا بايد از سر ادب سخن بگوييم و ابراز محبت کنيم.

 

وى ادامه داد: اگر واقعا عاشق پروردگار هستيم راه چاره فقط اين مسئله است که به محضر اولياى خدا برسيم و در مقابل آنها ابراز محبت بکنيم.

 

اين روحانى بسيجى ابراز مودت نسبت به پروردگار را اظهار ادب خواند و در عظمت مقام ربوبى خاطرنشان کرد: کسى که عاشق ذات اقدس الهى است بايد نسبت به ولى خدا ابراز محبت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمين على رضا پناهيان فرق بين مودت با محبت را اينچنين بيان کرد: محبت با نگاه نشان داده مى شود اما مودت با زبان مي آيد و با ادا و ادوارهايي که نشان مي دهيم.

 

وى گفت: آن دسته از کسانى که عشق به اهل بيت ندارند کسانى هستند که حکمت ندارند چون دلشان تهى از عشق و علاقه نسبت به پروردگار است.

 

 

پناهيان در ادامه به اين جمله پيامبر(ص) که فرمودند: هر کس فرزندان من را دوست بدارد خدا به او حکمت مى دهد اشاره کرد: اگر ميخواهى عملت اصلاح شود و معرفت پيدا کنى راه حلش فقط محبت به اهل بيت است.

 

وى محبت به اهل بيت را يک مرکزيت دانست که عوامل آن؛ عشق به خدا، معرفت، حکمت و عمل است.

 

وى اظهار داشت: اگر بنده اى نماز خواند و عشق و محبت اهل بيت در درونش بيشتر نشد نمازش اشکال دارد، و کسى که اين مودت را ابراز کند راه سعادت به روى او باز مى شود.

 

حجت الاسلام پناهيان ادامه داد: اگر در زندگى خود عاشق نشدى زندگى را از دست داده اى پس لذت زندگى به عشق است.

 

وى بااشاره به اينکه  لفظ عشق در لغت عرب به معناى لجبازى و در زبان فارسى به معناى شديدترين محبت است اظهار کرد: شديدترين عشق در دنيا محقق نمى شود جز محبت به اولياى الهى.

 

پناهيان بااشاره به اينکه خداوند لذت را در دنيا محدود کرده است جز لذت عشق بيان کرد: همه لذات محدود هستند فقط يک لذت نامحدود است و آن، لذت محبت است.

 

وى در پايان سخن خود بيان کرد: هيئت مومنين را باطعم شيرين زندگى آشنا مى کند تا بتوانيم بنده پاک و لايق براى پروردگار خويش باشيم.

 

وى محبت را مرکز لذت بردن انسان از زندگى خود دانست و خاطرنشان کرد: محبت محل تجربه يک زندگى شيرين است.

 

گفتنى است در پايان برنامه، مداح آستان قدس رضوى و ذاکر اهل بيت حاج مهدى سرورى همگى را به فيض اکمل و اجمل رساندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها